افزایش نیم لیتری آبدهی قنات خاواز سربیشه

جوادی از احیا، مرمت و افزایش نیم لیتری آبدهی قنات خاواز شهرستان سربیشه خبر داد.

«مریم جوادی بایگی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند با اشاره به احیا و مرمت قنات خاواز شهرستان سربیشه، گفت: طرح بازسازی و نوسازی قنات روستای خاواز توسط مدیریت جهاد کشاورزی و از محل اعتبارات ملی در حال اجرا است.

 

مدیریت جهاد کشاورزی سربیشه افزود: عملیات قنات روستای خاواز شامل 150 متر کول گذاری سرگشا و 45  متر طوقه چینی در میله چاه های قدیمی و مخروبه قنات می باشد و با اجرای کامل این طرح، انسداد موجود در قنات قدیمی مرتفع شده و میزان آبدهی قنات از 2 لیتر بر ثانیه به 2.5 لیتر بر ثانیه افزایش خواهد داشت.

 

جوادی اعتبارات بلاعوض اختصاص یافته برای احیا و مرمت این قنات را  1632 میلیون ریال اعلام کرد و با بیان اینکه احياي قنوات در روستا ها باعث رونق اقتصادی است، گفت: وجود منابع آبی غنی باعث ماندگاری اهالی در روستاهاو.... می شود.

 

وی یادآور شد: اداره آب و خاک مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه علاوه بر احیا و مرمت این قنات، از محل اعتبارات ملی، استانی و مدیریت بحران در سال جاری 31 رشته قنات را مرمت و احیا کرده است.

 

مدیریت جهاد کشاوری شهرستان سربیشه اعتبارات بلاعوض هزینه شده برای احیای 31 رشته قنات از ابتدای سال جاری را 32213 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: هفت هزار و 391 متر عملیات شامل کول گذاری سرگشا، بغل بری دستی کوره قنات و کول گذاری دستی، باربرداری، طوقه چینی و... انجام شده است.

 

کد خبر 1006423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha