توزیع ۸۰ هزار پرس غذای حضرتی بین بیماران کرونایی و ۱۰ هزار بسته گوشت گرم میان نیازمندان

عباس سلیمی با اشاره به اینکه از زمان شیوع بیماری کرونا آستان حضرت عبدالعظیم (ع) با مشارکت خیرین در چند حوزه شروع به خدمت رسانی به مردم نموده،گفت: بخشودگی اجاره بهای مستاجرین،طرح«سفره مهربانی» و توزیع غذای حضرتی میان بیماران از جمله این خدمات است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارفخبرگزاری شبستان، ویروس کرونا چندی است که مردم شهرهای مختلف کشور را با محدودیت‌هایی مواجه کرده است.بر همین اساس از زمان شیوع این بیماری تاکنون در بسیاری از اماکن مذهبی و امامزادگان کشور برنامه های برای مهار این بیماری و نیز دستگیری از نیازمندان و متضرران اقتصادی به دلیل این شرایط در دستور کار قرار است. به منظور تشریح فعالیت های آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در مهار این بیماری و حمایت از اقشار مستضعف جامعه گفت و گویی با «عباس سلیمی»، معاون فرهنگی و روابط عمومی این آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) ترتیب دادیم که در ادامه مشروح این گفت و گو را می خوانید:

 

 

آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون در جهت مهار این بیماری چه اقدامات و برنامه هایی را مورد توجه قرار داده است؟

با توجه به شیوع بیماری کرونا اداره نذورات و هدایای مردمی آستان حضرت عبدالعظیم (ع) با مشارکت نیکوکاران و خیرین از ابتدای شیوع این بیماری در چند حوزه به صورت وسیع و مستمر شروع به خدمت رسانی و اهدای اقلام نذوراتی به مردم به صورت رایگان نمود.

از جمله این اقدامات اجرای «نذر سلامت» بوده است که در قالب این پویش اداره نذورات آستان حضرت عبدالعظیم (ع) با اختصاص شماره حساب خاص با موضوع «نذر سلامت» به منظور تهیه اقلام بهداشتی در جهت مبارزه با بیماری کرونا و با مشارکت بانیان خیر و مردم شروع به بسته بندی و توزیع این اقلام از قبیل ماسک، دستکش یک بار مصرف، الکل ضد عفونی کننده و مایع ظرفشویی نمود و در بین زائران و مناطق محروم توزیع نمود که می توان گفت تا پایان آذر ماه ۹۸ بیش از 30 هزار ماسک، 130 هزار عدد دستکش و همچنین پنج هزار لیتر الکل ضد عفونی کننده و مایع ظرفشویی میان نیازمندان توزیع شد. همچنین  اداره نذورات و هدایای مردمی این آستان مقدس اقدام به توزیع دستگاه تب سنج، شیلد و محلول پاش و همچنین 15 هزار بسته بهداشتی از قبیل ماسک، مایع ضد عفونی کننده به خانواده های مستمند شهرستان ری کرد که این امر خیر اکنون نیز ادامه دارد.

 

یکی از طرح هایی که به همت آستان مقدس سیدالکریم(ع) به منظور حمایت از خانواده های آسیب دیده از کرونا و نیازمندان در حال انجام است،اجرای طرح «سفره مهربانی» است،محور این طرح در چه زمینه ای است؟

اداره نذورات این آستان مقدس پس از شیوع بیماری کرونا با مشارکت بانیان خیر و حمایت پرسنل این مجموعه اقدام به تهیه بسته های کامل ارزاق شامل( برنج، گوشت،مرغ، روغن، حبوبات، پنیر، رب،چای،ماکارانی) میان خانواده های نیازمند کرد.همچنین از خانواده هایی که دارای کودک شیرخوار هستند نیز حمایت و برای آنها شیر خشک و لباس گرم تهیه کرد،به گونه ای که از اردیبهشت سال جاری به صورت ماهیانه تاکنون بیش از دو هزار بسته ارزاق در مناطق محروم شهرستان ری توزیع شده است؛ ضمن اینکه به صورت مستمر بسته های گوشت یک و دو کیلویی از طریق اداره نذورات و همچنین با مشارکت سایر موسسات خیریه به صورت هفتگی در حال توزیع است و تاکنون 10 هزار بسته اهدا شده است.

 

توزیع غذای متبرک حضرتی به صورت هفتگی در بیمارستان های شهر ری از دیگر اقدامات مورد توجه از سوی آستان حضرت عبدالعظیم (ع) پس از شیوع بیماری کرونا است. با توجه به شرایط پیش آمده در خصوص بیماری کرونا و به دلیل  آنکه امکان حضور زائران بر سر سفره احسان حضرت سیدالکریم (ع) مهیا نبوده، به همین جهت پرسنل اداره نذورات این آستان مقدس با حضور در مناطق محروم، اقدام به توزیع غذای حضرتی میان خانواده های نیازمند کرد، به طوری که در ماه مبارک رمضان 55 هزار پرس غذای حضرتی، در ماه محرم (17 هزار ماسک، 4 هزار آب معدنی، یک هزار پرس غذا، 250 بسته گوشت دو کیلویی) و در اربعین حسینی نیز (یک هزار پرس غذا و یک هزار و 500 بطری آب معدنی) توزیع کردند.

 

همچنین در سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) بیش از چهار هزار پرس غذای حضرتی و در سالروز ولادت سیدالکریم(ع)، 173 بسته ارزاق و بیش از 10 هزار بسته تبرکی توزیع شد و در سایر مناسبت ها و اعیاد نیز پنج هزار پرس غذای حضرتی توزیع شد.

 

 

 

برنامه اداره نذورات آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در راستای حمایت از بیماران بستری در بیمارستان ها چه بوده است؟

 اداره نذورات آستان حضرت عبدالعظیم (ع) از همان ابتدای شیوع این بیماری، آمادگی خود را جهت توزیع غذای حضرتی به بیمارستان هایی که بیماران کرونایی دارند، اعلام کرد و تاکنون در چند مرحله به بیمارستان های فیروزآبادی، دارالشفای کوثر غذای حضرتی توزیع نموده است و به بیماران و کادر درمان آب میوه طبیعی  اهدا کرده است. به طوری که از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون 80 هزار پرس غذای حضرتی به بیماران توزیع شده است که این اقدام کماکان ادامه دارد.

 

با توجه به بروز رکود و کسادی در بخش اقتصادی در این ایام، این آستان مقدس برای کاهش مشکلات مردم چه تدابیری برای مستأجران موقوفات خود اتخاذ کرد؟

 
اقدامات مالی که در این زمینه انجام شد، بخش اعظم آن مربوط به اداره کل موقوفات و مستغلات در زمینه مساعدت و استمهال با طرفین قرارداد( مستاجرین) بوده که مشمول بخشودگی اجاره بها در ایام تعطیل و اسفند سال 98، تعویق در کارسازی چک های مستاجران، تعدیل اجاره بهای آنها تا 50 درصد از اجاره بهای مندرج شده در قرارداد بوده است. همچنین در خصوص انعقاد قرار دادهای واگذاری با متقاضیانی که توان مالی کمتری داشتند، مساعدت های از سوی معاونت هماهنگی و توسعه موقوفات این آستان پیرامون تخفیف یا تقسیط قرار دادها صورت گرفت.

 

برنامه های دیگری که از سوی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در زمینه کمک های مومنانه و حمایت از اقشار مستضعف انجام شده و نیز در دستور کار است، در چه محورهایی است؟

مشارکت در تهیه 150 عدد بخاری برای روستاهای دورافتاده در منطقه کوهدشت (سرپل ذهاب)، بازسازی کامل خانه سوخته شده در منطقه مرتضی گرد و تهیه کلیه اقلام منزل این خانواده و همچنین مشارکت با موسسه خیریه باقیات در تهیه و توزیع 160 بسته ارزاق به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب (س) از دیگر اقدامات انجام شده در راستای کمک های مومنانه است.

همچنین قرار است به مناسبت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) 135 بسته ارزاق به همراه غذای حضرتی میان نیازمندان توزیع شود. 

 

هموطنان که تمایل دارند در کمک رسانی به نیازمندان آستان حضرت عبدالعظیم (ع) را یاری کنند، می توانند با مراجعه حضوری به 10 دفتر این آستان و یا از طریق شماره حساب جاری ویژه 173 بانک ملی و یا با شماره کارت6037991899516930 کمک های خود را به این آستان مقدس به منظور ارایه خدمات به نیازمندان ارسال کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1006425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha