وقف باغی به مساحت ۵۰۰ متر مربع با هدف تحقیق و پژوهش در راستای علوم حوزوی

حجت الاسلام سراغی با اشاره به اهمیت وقف در عرصه پژوهش و علم آگاهی گفت: بانوی نیکوکار خیر ساوجبلاغی باغ خود را به مساحت ۵۰۰ متر مربع با ارزشی برابر یک میلیارد تومان را با محوریت تحقیق و پژوهش محوری در علوم حوزوی وقف کرد.

« حجت الاسلام سراغی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص وقف جدید در شهرستان ساوجبلاغ گفت: بانوی نیکوکار خیّر ساوجبلاغی باغ خود را به مساحت 500 متر مربع با ارزشی برابر یک میلیارد تومان را با محوریت تحقیق و پژوهش محوری در علوم حوزوی وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان ساوجبلاغ افزود: پژوهش و تحقیق به عنوان یکی از موضوعات مهم در عرصه علم آموزی است به همین منظور در جریان وقف یکی از مشاوره ها به واقفین در زمینه اهمیت وقف در عرصه علمی است.

به گفته سراغی، موقوفات از جمله نهادهایی است که توانسته است با توجه به اهمیت پژوهش محوری قدم های موثری را بردارد و زمینه ترویج این مطلب را در جهت وقف انجام دهد.

وی اظهار کرد: وقف در عرصه علمی و پژوهشی همواره در طول تاریخ مورد توجه واقفان قرار داشته است چرا که اهمیت جایگاه علم و دانایی و توجه به این اصل مهم را می رساند.

وی ادامه داد: هفته پژوهش فرصتی را فراهم آورد تا بانوی واقف ساوجبلاغی با دریافت اهمیت علم آموزی و پژوهش دارایی خود را صرف پژوهش و علم نماید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوجبلاغ خاطرنشان کرد: درآمد حاصل از وقف این بانوی واقف ساوجبلاغی صرف پژوهش، تحقیق، مطالعه در عرصه علوم حوزوی می گردد.

کد خبر 1006475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha