۴۰ درصد مخزن سد چری پُر است

مدیر منابع آب شهرستان های فاروج و شیروان گفت: ۴۰ درصد مخزن سد چری پُر است که نسبت به پارسال ۵۰۰ هزار متر مکعب کمتر است.

«اسحاق خسرو پناه» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: پارسال حجم این مخزن یک میلیون و 950 هزار متر مکعب بود.

 

مدیر منابع آب شهرستان های فاروج و شیروان با اشاره به اقدامات انجام شده بر روی سد چری افزود: لایروبی مسیل خروجی، ساخت انرژی گیر در پایاب پل آبنمای احداثی بر روی مسیل خروجی سر ریز در محل تلاقی با راه دسترسی سد، مرمت و اصلاح جاده دسترسی به تاج سد انجام شده است.

 

 خسروپناه گفت: اقدامات انجام شده از محل اعتبارات خسارات سیلاب در سال 98 به مبلغ یک میلیارد ریال انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه در شبکه آبیاری چری هم تامین و تعویض شیر هوا، رفع اتفاق لوله آزبست سایز 250 میلیمتر نیز انجام گرفته، بیان کرد: برنامه ریزی و تعریف پروژه بازگشایی اسنداد دریچه تخلیه کننده تحتانی سد در طرح مرمت و بازسازی تاسیسات آبی طی امسال و سال آینده، برنامه ریزی برای تجهیز گره های تحویل آب در شبکه آبیاری به ادوات اندازه اندازه گیری مناسب، اقدامات پیش رو برای این سد است.

 

وی گفت: سد چری با حجم مخزن سه میلیون  و 726 هزار متر مکعب، ظرفیت تنظیم آب به حجم 6 میلیون متر مکعب در سال را دارد.

 

خسروپناه افزود: شبکه آبیاری چری نیز به طول 10 کیلومتر توانایی تامین آب برای 1200 هکتار از اراضی پایاب در مزرعه چری را داراست.

 

وی گفت: ورودی سد چری در سال آبی گذشته، 200 هزار متر مکعب بوده که ورودی سال آبی جاری با کاهش 45 درصدی 110 هزار متر مکعب شده است.

 

مدیر منابع آب شهرستان های فاروج و شیروان با بیان اینکه 50 درصد سدهای استان پر است و ورودی سدها نسبت به پارسال کاهش داشته است، گفت: پارسال ورودی 27 میلیون متر مکعب بوده که امسال به 23 میلیون متر مکعب رسیده است.

 

خسروپناه، حجم آب فعلی سدهای استان را 117 میلیون متر مکعب اعلام کرد.

کد خبر 1006560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha