ضرورت توجه بیشتر به صنایع کوچک در گیلان/ به دنبال راه‌اندازی واحدهای تعطیل هستیم

فرزام‌صفت ضرورت توجه بیشتر به صنایع کوچک در گیلان را مورد تاکید قرار داد و گفت: به دنبال راه‌اندازی و فعال کردن مجدد واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل در گیلان هستیم.

«آرش فرزام‌صفت» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت راه‌اندازی و فعال کردن مجدد واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل در گیلان را با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: کلینیک عارضه‌یابی واحدهای صنعتی تشکیل شده و بدون شک تأثیرات بسیار مثبتی برجای خواهد گذاشت.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان حوزه سخت افزار و زیربنایی را مهم ارزیابی کرد و با تاکید بر اینکه در گیلان عرصه صنعتی جدید برای واگذاری در دسترس نیست عنوان کرد: رساندن واحدهای تولیدی و صنعتی به ظرفیت کاملشان و فعال‌سازی خطوط تولید آن‌ها هدف مهمی است که با جدیت پیگیری می‌شود.

 

فرزام‌صفت برگزاری جلسات کارگروه رونق و رفع موانع تولید در گیلان، بررسی و حل مشکلات فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: وسعت اراضی صنعتی گیلان چیزی حدود ‌هزار و 500 هکتار است از طرفی این استان با یکسری محدودیت‌ها نظیر زمین و مسائل زیست محیطی در بخش صنعت روبه‌رو است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان تشکیل کلینیک عارضه‌یابی واحدهای صنعتی در سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران را گامی ارزشمند خواند و ابراز داشت: برای تحقق و عملیاتی شدن هر چه بیشتر شعار جهش تولید و تاکیدات مقام معظم رهبری باید تمام حوزه‌های ذیربط با هم مشارکت کنند. 

 

فرزام‌صفت ایجاد فن بازار در حوزه های کسب و کارهای نوین و دانش بنیان را لازم و ضروری دانست و با بیان اینکه باید به مقوله‌هایی نظیر آموزش و جذب سرمایه گذار جدید هم توجه جدی‌تری شود افزود: توجه هرچه بیشتر به صنایع کوچک در استان گیلان امری است که تحقق آن را از سازمان‌های متولی امر انتظار داریم.

 

وی تهیه و تدوین بانک اطلاعات آماری از واحدهای تولیدی و صنعتی موجود در گیلان که با ظرفیت کم در حال فعالیت هستند را اقدامی اثربخش خواند و یادآور شد: بازگرداندن این دسته از واحدها از تملک بانک و واگذاری آن‌ها به سرمایه‌گذاران از سیاست‌های مهم دولت برای افزایش چرخه تولید و اشتغال در کشور به شمار می‌رود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در سراسر کشور و در هر کدام از استان‌ها از جمله گیلان را نیز به عنوان یک ظرفیت ملی مسأله‌ای بسیار حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: این ستادها همانطور که از نامشان پیدا است قرار است تصمیمات فوری، بنیادی، قاطع و اورژانسی اتخاذ کنند.

کد خبر 1006606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha