کمک شرکت صهیونیستی به جاسوسی امارات و عربستان

گفته می شود عربستان و امارات با استفاده از ابزارهای جاسوسی تولید شده توسط شرکت اسرائیلی ان اس او (NSO) تلفن های همراه خبرنگاران شبکه الجزیره قطر را هک کرده و اطلاعات آنها را به سرقت می برند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور، گفته می شود عربستان و امارات با استفاده از ابزارهای جاسوسی تولید شده توسط شرکت اسرائیلی ان اس او (NSO) تلفن های همراه خبرنگاران شبکه الجزیره قطر را هک کرده و اطلاعات آنها را به سرقت می برند.

 

کشف هک گسترده در گزارشی توسط توسعه دهنده نرم افزار دانشگاه تورنتو ، Citizen Lab ، آشکار شد که نگرانی ها را در مورد آسیب پذیری آیفون اپل و تاثیری که نداشتن امنیت کافی بر یکی از برجسته ترین سازمان های رسانه ای بین المللی ایجاد کرده است ، ایجاد کرد.

 

Citizen Lab ، که ظاهراً از بهترین محققان دنیا در زمینه نظارت دیجیتال برخوردار است ، ادعا کرد که بدافزار کشف شده توسط مشتریان گروه NSO اسرائیل مورد استفاده قرار گرفته و تقریباً تمام دستگاه های آیفون را  آسیب پذیر کرده است.

 

حمله هکری علیه روزنامه نگاران الجزیره هنگامی کشف شد که تامر المشال ، پس از مشکوک شدن به هک شدن تلفنش از منابع امنیتی کمک خواست و بعد معلوم شد که نرم افزارهای جاسوسی اسرائیل در کار بوده است.

 

روزنامه نگار دیگری به نام رانیا دردی که در تلویزیون العربی کار می کند نیز بین اکتبر سال گذشته تا جولای سال جاری شش بار هک شد

 

بر اساس گزارش Citizen Lab ، 36 تلفن شخصی متعلق به کارمندان الجزیره توسط در چند ماه اخیر هک شده است.

کد خبر 1006637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha