تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری بجنورد ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار می طلبد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، مجتمع فرهنگی و هنری بجنورد را یکی از دو پروژه عمرانی ملی استان معرفی کرد که برای تکمیل آن ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «حسین فرخنده» امروز سه شنبه (دوم دی ماه) در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص پروژه های عمرانی حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دو پروژه ملی مجتمع فرهنگی و هنری دوبرار و موزه هنرهای معاصر در بجنورد افزود: امسال اعتبارات خوبی برای این دو پروژه لحاظ شده هرچند تلاش می کنیم اعتبارات تخصیص و ابلاغی در این بخش بیشتر شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه امسال برای پروژه مجتمع فرهنگی و هنری بجنورد 112 میلیارد و 260 میلیون ریال اختصاص یافت، افزود: تا کنون 22 درصد از این مبلغ یعنی 26 میلیارد و 261 میلیون ریال ابلاغ شده است.

 

وی اعتبار لحاظ شده امسال برای موزه هنرهای معاصر را 20 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تا کنون 13 میلیارد ریال آن که 70 درصد اعتبار را شامل می شود، ابلاغ شده است.

 

فرخنده در خصوص اعتبار کلی مورد نیاز برای تکمیل نهایی این دو پروژه ملی بیان کرد: در خصوص موزه هنرهای معاصر برآورد جدیدی صورت نگرفته اما تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری بجنورد 400 میلیارد ریال اعتبار می طلبد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در خصوص حمایت از جامعه فرهنگی و هنری و پرداخت تسهیلات کرونایی با بیان اینکه 394 پرونده با تقاضای 55 میلیارد و 600 میلیون ریال تسهیلات در سامانه کارا ثبت شد، افزود: از این تعداد 291 پرونده رسیدگی شد که تا کنون مبلغ 26 میلیارد و 890 میلیون ریال تسهیلات به جامعه فرهنگی و هنری  پرداخت شده است.

 

وی به اختصاص وام کم بهره به جامعه فرهنگی و هنری از سوی وزارت ارشاد هم اشاره کرد و افزود: سهم استان از این حمایت، اعتبار 21 میلیارد و 400 میلیون ریالی است که اطلاع رسانی آن انجام شده است.

 

فرخنده، اعتبار لحاظ شده در بخش مشاغل فرهنگی را هم سه میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: یک سری تسهیلات 18 درصد با اعتبار 132 میلیارد ریال هم برای افرادی که در امور چاپ و چاپخانه ها فعال هستند در نظر گرفته شده که تاکنون 22 متقاضی به بانک ها معرفی شده اند.

 

وی به افزایش اعضای صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان و نویسندگان اشاره کرد و گفت: در سال 96 اعضای این صندوق 200 نفر بود که در حال حاضر 638 نفر عضو این صندوق شده اند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، افزایش تعداد بیمه شدگان از 98 نفر در سال 96 تا 324 نفر تاکنون را از دیگر حمایت های حوزه فرهنگ و ارشاد از جامعه فرهنگی و هنری اعلام کرد و افزود: به تازگی بحث اختصاص یارانه 100 هزار تومانی هم برای اعضای صندوق محقق شده که 638 عضو این استان از آن بهره مند شده اند.

 

برگزاری انتخابات خانه مطبوعات در دی ماه، اخذ مجوز پنج نشریه جدید، برگزاری جشنواره های تئاتر آیات، موسیقی جوان و حمایت از کالاهای فرهنگی استان تا پایان سال از دیگر مطالبی بود که در نشست خبری امروز به آن اشاره شد.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1006645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha