اولین جشنواره فرهنگی هنری «معلمان هنرمند» برگزار می شود

سلطانی گفت:با بهره مندی از ظرفیت های سند تحول بنیادین جشنواره های فرهنگی و هنری معلمان هنرمند با رویکرد نوین و مبتنی بر آموزش مهارت و بر اساس آسیب شناسی های مکرر از روند جاری اولین جشنواره فرهنگی هنری «معلمان هنر» برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «صفدر سلطانی» امروز(۲ دی) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دنیای پیچیده، شتابزده و توام با خمیرمایه های علمی امروز آنچنان ساختارها و سازمان های آموزشی و تربیتی را تحت تأثیر قرار می دهد که ضرورت بازبینی و به روز سازی مستمر برنامه ها و فعالیت های روزمره را امری بدیهی و لازم ساخته است گفت: یکی از ویژگی های نظام آموزشی نوین و پیشرفته توجه جدی به نیازهای متنوع مخاطبان و تمهید مقدمات برای بروز و ظهور توانمندی ها و استعدادهای معلمان می باشد.

 

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برگزاری مسابقات در اشکال و فرم های متنوع از دیرباز یکی از اهرم های ابراز وجود در جوامع بشری و به صورت سازمان یافته تر و منسجم در سازمان های آموزشی و تربیتی بوده و هست.

 

وی افزود:اوقات فراغت حین آموزش معلمان فرصتی است مغتنم برای برنامه ریزی، استعداد سنجی و تلاش برای بروز خلاقیت ها و ابتکارهای فرهنگی و هنری جامعه فرهنگیان، سوق دادن معلمان برای حضور در مسابقات و جشنواره های فرهنگی و هنری و عرضه توانمندی های خود، همچنین فرآیندی آموزشی تربیتی است که می تواند باعث ایجاد نشاط و شادابی بیشتر برای تاثیرگذاری آموزش باشد.

 

سلطانی ادامه داد: مجموعه مسابقات فرهنگی و هنری نیز که در آموزش و پرورش ایران اسلامی در شکل نوین خود عمری بیش از سی و چند سال در بخش دانش آموزان دارد عرصه ای مهیا برای تضارب اندیشه های فرهنگی و هنری، بروز و ظهور استعدادها و شکوفایی توانایی های دانش آموزان عریز در طول سالیان متمادی بوده است و هنرمندان و فرهیختگان فراوانی را به جامعه ایران اسلامی هدیه نموده است.

 

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار داشت: به همین منظور و با بهره مندی از ظرفیت های سند تحول بنیادین و سایر اسناد بالا دستی آموزش و پرورش، جشنواره های فرهنگی و هنری معلمان هنرمند با رویکرد نوین و مبتنی بر آموزش مهارت و بر اساس آسیب شناسی های مکرر از روند جاری و با نگاهی متعالی و به منظور توانمندی های بی نظیر جامعه فرهنگی و هنری معلمان و همچنین جلب توجه نگاه نهادها و سازمان های همسو در عرصه های فرهنگی و هنری به بزرگترین رویداد فرهنگ و هنر در کشور و همچنین تلاشی برای تسهیل مقدمات ارائه آثار فاخر فرهنگی و هنری معلمان به عنوان محصولات قابل استفاده و تراز جمهوری اسلامی ایران برگزار می گردد.

 

وی  گفت: جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند در شش شاخه آفرینش های ادبی، نقد ادبی و هنری، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی، هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه و هنرهای تجسمی برگزار می شود. این مقام مسئول با بیان اینکه معلمان کلیه دوره های تحصیلی شاغل در آموزش و پرورش (رسمی، پیمانی، قراردادی، حق التدریس) می تونند در این جشنواره شرکت کنند.

 

سلطانی تصریح کرد: تمامی کارکنان و کارشناسان اداری، مدیران، معاونین، مربیان، مشاوران تربیتی تحصیلی و شغلی نیز شامل می باشند، همچنین معلمان مدارس غیر دولتی که در سال جاری در مدارس غیر دولتی شاغلند می توانند در این فراخوان شرکت نمایند.

 

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه کلیه آثار ارائه شده در جشنواره می باید توسط شرکت کنندگان تهیه و تولید شده باشد و فرد شرکت کننده توانایی باز تولید اثر و یا مشابه آن را داشته باشد گفت: هر شرکت کننده فقط در یک رشته می تواند شرکت نماید و کلیه آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره می باید دارای شناسنامه مرتبط باشد.

 

وی با اشاره به اینکه رعایت ضوابط اختصاصی هر رشته با استناد به کتاب راهکارنامه و شیوه نامه جشنواره الزامی است اظهار داشت: تمامی رشته ها انفرادی می باشد و کلیه آثار می بایست تا دهم اسفند ماه ۱۳۹۹ از طریق سامانه ی که متعاقبا اعلام خواهد شد، به دبیرخانه کشوری واصل شده باشد و آثاری که پس از این تاریخ ارسال شوند داوری نخواهد شد.

 

سلطانی در پایان با بیان اینکه این جشنواره در یک مرحله کشوری برگزار خواهد شد گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه کشوری ۱۰ اسفندماه است، بررسی و داوری آثار در دومرحله در اسفند ۹۹ و فرورین سال آینده انجام و نتایج نیز در اردیبهشت ماه سال آینده اعلام خواهد شد.

کد خبر 1006664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha