حل اختلاف ۴ هزار و ۲۵۰ دادخواست کارگری و کارفرمایی در استان لرستان

آشتاب گفت: طی سالجاری تاکنون تعداد۴ هزار و ۲۵۰ دادخواست کارگری و کارفرمایی این استان در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «علی آشتاب» بابیان اینکه برطرف کردن دعاوی بین کارگران و کارفرمایان به‌صورت سازشی یکی از مهم‌ترین سیاستهای اتخاذشده این وزارتخانه است، اظهار داشت: در 8 ماهه سال جاری  تعداد 4 هزار و 530 دادخواست در مراجع حل اختلاف و هیئت های تشخیص این اداره کل منجر به صدور رای شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان به تأثیر سازشی حل و فصل کردن دعاوی اشاره کرد و افزود: این شیوه باعث امکان همکاری کارگر و کارفرما، کاهش فرایند رسیدگی، صرفه جویی در هزینه‌های اداری و سرعت در رسیدگی به شکایات را منجر می‌شود.

 

وی تصریح کرد: در هشت ماهه سالجاری تعداد 4 هزار 250 دادخواست از کارگران به ادارات تابعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ارجاع شده که از این تعداد 2 هزار و 50 مورد یعنی 62 درصد آرائ صادره در هیئت های تشخیص و حل اختلاف به صورت سازشی حل و فصل شده است.

 

آشتاب  افزود: مراجع حل اختلاف به منظور رسیدگی به اختلافات فردی بین کارفرما و کارگر که ناشی از اجرای مقررات قانون کار و سایر مقررات تبعی، موافقت نامه‌های کارگری و یا پیمان‌های دسته جمعی است، تشکیل شده اند.

 

وی اظهار داشت: در راستای اجرایی کردن این قانون، اداره روابط کار استان لرستان با 18هیئت تشخیص و 10هیئت حل اختلاف فعالیت می‌کند.

 

آشتاب افزود: راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار، اقدامی در راستای توسعه خدمات دولت الکترونیکی و تسهیل‌گری و شفافیت است که در صرفه‌جویی وقت و هزینه کارگر و کارفرما نقش موثری دارد، که در این راستا با اطلاع رسانی های صورت گرفته تعداد 9 هزار 700 کارگر و کارفرما در این سامانه ثبت نام و احراز هویت شده اند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان اظهار کرد: این سامانه خدمات مختلفی را در حوزه معاونت روابط کار( بازرسی کار، تشکلات کارگری و کارفرمایی، روابط کار، بیمه بیکاری، مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار و ...) به جامعه هدف ارائه می کنند.

کد خبر 1006697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha