کانون های مساجد مهمترین نهاد در تربیت سرمایه های عظیم انسانی هستند

طاهری گفت: حضور گسترده کودکان، نوجوانان و جوانان کانون های فرهنگی هنری مساجد را به یکی از مهمترین نهادهای فرهنگی در آموزش و تربیت این سرمایه های اجتماعی تبدیل کرده است.

«احسان طاهری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: حضور گسترده کودکان، نوجوانان و جوانان کانون های فرهنگی هنری مساجد را به یکی از مهمترین نهادهای فرهنگی در آموزش و تربیت این سرمایه های اجتماعی تبدیل کرده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری سالار شهیدان مسجد امام سجاد (ع) شهر شهرکرد ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی فرهنگی هنری و مذهبی ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان توسط این کانون می تواند آینده جوانان را تامین و در رشد و توسعه کشور موثر باشد.

 

وی ساماندهی فعالیت های مساجد را یکی از اهداف کانون های فرهنگی هنری عنوان کرد و گفت: این امر باعث می شود تا با ایجاد ساختار منسجم نسبت به جذب نوجوانان و جوانان و آموزش های مختلف برنامه ریزی مطلوبی داشته باشیم.

 

طاهری گفت: امروزه با استفاده از امکانات گسترده فضای مجازی در شرایطی که دوران سخت کرونایی را پشت سر می گذاریم می توانیم بزرگترین استفاده را برای آموزش های مهم فرهنگی هنری و مذهبی داشته باشیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری سالار شهیدان مسجد امام سجاد (ع) شهر شهرکرد ادامه داد: آموزش های مختلف در بستر فضای مجازی توسط این کانون با دعوت از اساتید مجرب آغاز شده که شاهد حضور گسترده اهل مسجد نیز هستیم.

 

وی تصریح کرد: در طرح ملی ایران قوی اعضای کانون فرهنگی هنری سالار شهیدان حضوری فعال دارند و اعضای کانون در آموزش های مجازی در بستر سامانه بچه های مسجد به طور فعال شرکت کرده اند.

 

طاهری گفت: دوره های آموزشی مادران قرآنی، آشنايی با ستاد، آشنايی با خبرنگاری، آشنايی با هنرهای تجسمی، آشنايی با هنرهای ادبی، آشنايی با فن آوری اطلاعات، آشنايی با کار آفرينی و تفسير جز هفتم قرآن کريم از جمله فعالیت های کانون فرهنگی هنری سالار شهیدان مسجد امام سجاد (ع) شهر شهرکرد است.

 

وی، اجرای طرح «صد ثانیه با قرآن»، برگزاری جزء خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان به صورت مجازی و پخش زنده در شبکه های اجتماعی، برگزاری ویژه برنامه های بزرگداشت دهه کرامت، تهیه و توزیع بسته های معیشتی، ضدعفونی و گندزدایی مسجد و معابر، برگزاری مسابقه کتابخوانی «امام رضا (ع) وزندگی» را از دیگر فعالیت های کانون فرهنگی هنری سالار شهیدان مسجد امام سجاد (ع) شهر شهرکرد برشمرد.

 

کد خبر 1006757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha