مرکز رشد انزلی از پتانسیل همه افراد متخصص استفاده می کند

پورمرادی بااشاره به تشکیل اتاق فکر فرمانداری به دبیری مرکز رشد واحد های فناور انزلی،گفت: دراتاق فکر به‌روی صاحبان ایده و نظر، باز است و این مرکز می‌کوشد به دور از برخوردهای سلیقه‌ای از پتانسیل همه افراد متخصص دراین اتاق فکر بهره گیرد.

«بهاره پورمرادی» امروز (چهارشنبه، 3دی) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی اظهار کرد: مرکز رشد انزلی مرکزی جامع است و شرکت‌های این مرکز در زمینه‌های مکانیک، الکترونیک، رباتیک، مکاترونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات، زیست فن آوری و ارائه خدمات تخصصی فعالیت می‌کنند.

 

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور بندر انزلی با بیان اینکه طی فراخوانی از صاحبان فکر و ایده دعوت شد تا طرح های خود را از طریق سامانه cafe-roshd.ir به دبیرخانه اتاق فکر ارسال کنند، تصریح کرد: موضوعات طرح هایی که تاکنون به دبیرخانه این اتاف فکر ارسال شده‌اند در حوزه های مختلف مدیریت شهری، صنایع، گردشگری، علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی و مانند آن است.

 

وی از برگزاری ۱۰جلسه در این اتاق فکر خبرداد و یادآورشد: دو طرح در اتاق فکر به سرانجام رسیده است و طرح های دارای نقص نیز به صاحبان آن ارجاع داده شد تا نسبت به رفع نقایص موجود اقدام کنند.

 

وی تاکید کرد: از نظریات صاحبان ایده برای بهبود روند اجرای طرح ها استفاده می شود و تلاش داریم طرح های مطرح شده فشار مالی کمتری بر دولت وارد کرده و به سمت خصوصی سازی حرکت کنند.

 

پورمرادی مرکز رشد واحد های فناور را دستگاهی تسهیل‌گر و برطرف کننده مشکلات عنوان کرد و افزود: کلیه طرح های وارده به این اتاق فکر به‌صورت مکتوب به فرمانداری ارسال و با حمایت فرماندار انزلی عملیاتی می‌شوند.

 

وی حمایت از شرکت‌هایی که درصدد تولید محصول یا ارائه خدمت جدید هستند را رسالت مرکز رشد دانست و گفت : سعی ما بر این است برای بهره گیری از کلیه ظرفیت ها با تمام مجامع شهرستان ارتباطات نزدیکی برقرار کنیم.

وی اظهارداشت: مرکز رشد به‌دنبال ارتقاء سطح کیفی کار است و به همین منظور به تیم‌های جدید الورود صاحب ایده که درصدد راه‌اندازی کسب و کاری نو هستند، مشاوره می دهد و جهت حمایت از شرکت‌ها و تیم‌های نوپا فضایی برای فعالیت کاری در اختیارشان قرار می دهد و این تیم‌ها از معافیت‌های مالیاتی برخوردار می‌شوند.

 

پورمرادی ادامه داد: مرکز رشد انزلی کارگاه آموزشی رایگان برای شرکت‌های مستقر در پارک برگزار می‌کند که در شرایط حاضر که دنیا با بیماری کووید ۱۹ مواجه است این کارگاه‌ها به‌صورت وبینار برگزار می شود و حضور در این کارگاه‌ها در بهبود فعالیت و روند رشد این شرکت‌ها بسیار موثر است.

 

وی با بیان اینکه همه‌گیری ویروس کرونا موجب شده تعداد شرکت‌های متقاضی برای استقرار در مرکز رشد در ابتدای سال کاهش یابد، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 6 هسته و واحد فناور در زمینه های مکانیک، شیمی و الکترونیک در این مرکز پذیرش شده‌اند و در حال حاضر نیز درخواست‌های جدید به این مرکز ارایه شده است که در دست بررسی است. این مرکز تلاش خود را برای تجاری‌سازی  فکر و ایده صاحبان ایده به‌کار می‌بندد تا از هدر رفت زمان و هزینه تیم‌ها جلوگیری کند.

 

گفتنی است، ۳۲ شرکت با زمینه فعالیت فناوری اطلاعات و ارتباطات، ساخت تجهیزات آزمایشگاهی، اسکنر و پرینتر سه بعدی، اتوماسیون صنعتی و ارائه دهنده خدمات تخصصی در مرکز رشد فعال اند که برخی از آنها در سطح ملی و بین المللی فعالیت دارند.

کد خبر 1006836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha