میانگین بارش ها در سردشت چشمگیر بود

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: میانگین بارش ها امسال در سردشت نسبت به سایر شهرستان های آذربایجان غربی بسیار چشمگیر بود.

«اردلان محمدپور» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ارومیه گفت: شهرستان سردشت با میانگین بارش ۲۰۱.۶ میلی‌متر بارندگی و میانگین دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد گرمترین شهر استان در پاییز امسال بود.

 

رییس اداره هواشناسی مهاباد با بیان اینکه در پاییز امسال به طور میانگین ۸۵.۴ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان‌غربی ثبت شد، تصریح کرد: سردشت با ۲۰۱.۶ میلی‌متر بارندگی پربارش‌ترین شهر استان بود.

 

وی افزود: پیرانشهر نیز با ۱۴۴.۱ میلی‌متر بارندگی و تکاب با ۱۲۷.۵ میلی‌متر بارندگی در جایگاه‌ها بعدی قرار داشتند.

 

این مسئولاضافه کرد: شهرستان‌های شوط با میانگین بارندگی ۳۲.۲ میلی‌متر بارندگی و چالدران با میانگین ۳۸ میلی‌متر بارندگی کم‌بارش‌ترین شهرهای استان بودند.

 

محمدپور خاطرنشان کرد: میانگین دمای هوای استان ۱۰ درجه سانتی‌گراد بود که این دما در مقایسه با میانگین دمای پاییز سال قبل یک دهم درجه سانتی‌گراد و در مقایسه با میانگین دمای بلندمدت استان ۱.۶ درجه سانتی‌گراد افزایش یافته است.

 

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در سال آبی جاری به طور میانگین ۸۵.۴ میلی‌متر بارندگی در استان ثبت شده که این مقدار بارش در مقایسه با ۶۱.۲ میی‌متر بارندگی سال قبل ۴۰ درصد افزایش یافته و در مقایسه با ۹۴.۳ میلی‌متر بارندگی بلندمدت ۹ درصد کاهش یافته است.

کد خبر 1006839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha