۸۹ درصد زنجانی ها کارت هوشمند ملی دریافت کرده اند

شفیعی با بیان اینکه ۹۴ هزار و ۴۶ نفر در استان هنوز برای کارت هوشمند اقدام نکرده اند، افزود: ۸۹ درصد زنجانی‌ها کارت هوشمند ملی دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل ثبت احوال استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس آمار موجود در 9 ماهه نخست امسال ۱۱ هزار و ۷۱۰ ولادت در استان ثبت شده است.

 

سید علی شفیعی با بیان اینکه صدور کارت هوشمند از طریق دفاتر پیشخوان دولت انجام می شود گفت: 38 دفتر مسئولیت صدور کارت های هوشمند را برعهده دارند.

 

وی با بیان اینکه 94 هزار و 46 نفر در استان هنوز برای کارت هوشمند اقدام نکرده اند، افزود: ۸۹ درصد زنجانی‌ها کارت هوشمند ملی دریافت کردند.

 

به گفته این مقام مسئول تاکنون، 755 هزار و 183 فقره درخواست برای کارت هوشمند در استان ثبت شده است.

 

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان تعداد واجدین شرایط استان برای کارت هوشمند ۸۴۹ هزار و ۲۲۹ نفر اعلام کرد و افزود: کارت ملی هوشمند با ارائه سه کاربرد اصلی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان از کارت به‌عنوان یک ابزار چندکاره استفاده کرد و از وقوع جرائم و سوءاستفاده هم جلوگیری می‌کند.

 

شفیعی خاطرنشان کرد: تخصیص شماره ملی، صدور کارت شناسنامه ملی، ارائه شناسنامه‌های رایانه‌ای، آرشیو اسناد هویتی، صدور کارت شناسایی هوشمند ازجمله خدمات مکان محور این اداره کل است.

 

کد خبر 1006857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha