احداث خانه پرستار چهارمحال و بختیاری سریع تر اجرایی شود

عباسی با تأکید بر تسریع روند ساخت خانه پرستاران استان گفت: تسهیلات مورد نیاز برای ساخت این مکان از طرف دستگاه‌ های دولتی قابل ‌ارائه بوده و شهرداری هم در این زمینه حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد «اقبال عباسی» در نشست صمیمی با پرستاران در استانداری استان اظهار داشت: در صورت تشکیل شرکت‌ های تعاونی چندمنظوره ویژه پرستاران و جذب مشارکت بخش‌های خصوصی و همچنین استفاده از تسهیلات دولتی، امکان ایجاد مجتمع‌های تفریحی و خدماتی برای پرستاران در استان فراهم خواهد شد.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مشکلات پرستاران باید در حوزه‌های تدوین مقررات و اصلاح قوانین و ایرادات ساختار اداری و سازمانی پیگیری و برای رفع آن‌ها چاره‌اندیشی شود، گفت: توسعه تخصص و علم پرستاری در جامعه و محصور نبودن پرستاران در فضای درمانی، توسعه سلامت و کاهش مشکلات حوزه بهداشت و درمان را به دنبال دارد.

 

وی بابیان اینکه تأمین امنیت بیمارستان ‌ها در دستور کار شورای تأمین استان قرار می‌گیرد، افزود: اقدامات لازم برای تقویت سامانه ‌های خود مراقبتی در ساختار اداری و فیزیکی و کاهش تنش ‌ها در محیط بیمارستانی هم انجام می‌شود.

 

عباسی، سپردن مدیریت بیمارستان ‌ها به پرستاران می‌تواند اثرات مطلوبی را در حوزه سلامت به دنبال داشته باشد و این طرح قابلیت پیگیری و بازنگری در ساختار مدیریتی حوزه سلامت را دارا است.

 

وی تصریح کرد: جامعه پرستاری در دهه‌ های اخیر، پیشرفت ‌های علمی و تجربه‌های مدیریتی مناسبی را کسب کرده است که با توجه به ساختار نظام بهداشت و درمان کشور امکان تأمل و بازنگری در ساختار اداری برای سپردن بخشی از مدیریت حوزه سلامت و درمان به پرستاران وجود دارد.

 

عباسی افزود: حضور پرستاران مجرب در بخش‌های مدیریتی، فرصت‌های بیشتری را برای بهره ‌مندی جامعه از تخصص پزشکان فراهم می کند.

 

کد خبر 1006872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha