تفاهم نامه همکاری بسیج سازندگی لرستان و میراث فرهنگی استان منعقد شد

تفاهم نامه همکاری بین سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان و اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان لرستان منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در خرم آباد، مسئول سازمان بسیج سازندگی استان لرستان امروز(3 دی) در این جلسه افزود: هم افزایی دستگاه های اجرایی جهت بهره برداری از ظرفیت های بومی در راستای رشد و توسعه استان ضروری است.

 

سرهنگ پاسدار«احسان جهانبخش»  افزود: هم افزایی دستگا ههای اجرایی به منظور ایجاد اشتغال پایدار در سطح استان لرستان ضروری است.

 

وی بیان کرد: در این راستا بسیج سازندگی با ایجاد صندوق قرض الحسنه و تعاونی ها در راستای فرهنگ اقتصاد تعاونی و مشاغل خانگی اقدامات خوبی را انجام داده است.

 

سرهنگ جهانبخش ادامه داد: بسیج سازندگی استان آمادگی دارد که در بحث حفاظت از میراث فرهنگی، توسعه و ترویج صنایع دستی و اقتصاد گردشگری همکاری نماید.

 

 مدیر آموزش، توانمند سازی و کار آفرینی سپاه لرستان هم در این دیدار بر لزوم آموزش در مناطق روستایی و حاشیه شهرها با استفاده از اساتید اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و همچنین تربیت مربیان بسیجی به منظور ترویج آموزش در مناطق دور دست و محروم و همچنین استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی آموزشی تاکید کرد.

 

سرهنگ پاسدار «بهرام بازوند»، افزود: با توجه به اینکه استان لرستان در حوزه میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی از ظرفیت بالایی برخوردار است اعلام آمادگی نمودند که سازمان بسیج سازندگی در راستای گسترش و ترویج مشاغل در حوزه صنایع دستی و گردشگری و همچنین ایجاد مناطق بوم گردی در استان همکاری لازم را به عمل خواهد آورد.


«سید امین قاسمی» مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم در این دیدار با تشکر از مجموعه سازمان بسیج سازندگی در راستای هم افزایی با دستگاه‌های اجرایی، قول مساعد دادند در راستای اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری لازم و به عمل آورده شود.

 

گفتنی است، اتخاذ تدابیر لازم به منظور هم افزایی فعالیت های اقتصادی، آموزشی، فرهنگی، تبلیغی و.... هر دو دستگاه، به وجود آوردن بستر لازم جهت همکاری در زمینه اشتغال و آموزش های عمومی و تخصصی خانواده سپاه و بسیج.و  برنامه ریزی و هماهنگی جهت برگزاری دوره های آموزش کوتاه مدت، گردهمایی ها، همایش ها، نمایشگاهها، بازارچه های عرضه صنایع دستی و کارگاه های آموزشی خانواده سپاه و بسیج در زمینه صنایع دستی و گردشگری، متناسب با ظرفیت و پتانسیل های استان لرستان. از مفاد این تفاهم نامه بوده است.
 

کد خبر 1006908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha