روزانه ۴۰ تُن شیر به کارخانجات عرضه می شود

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: روزانه ۴۰ تُن شیر از شیروان به کارخانجات داخل و خارج شهرستان عرضه می شود.

«مهران حیاتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: روزانه ۴۰ تُن شیر از شیروان به کارخانجات داخل و خارج شهرستان عرضه و همچنین به فروش در مغازه های شهر و  روستا هم می رسد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان بیان کرد: روزانه ۶۵ تُن شیر در این شهرستان تولید می شود که از این میزان ۲۵ تُن برای واحدهای لبنی شهرستان و خود مصرفی در روستاها و ۴۰ تُن برای کارخانجات داخل و خارج شهرستان عرضه می شود.

 

حیاتی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸هزارتُن شیر در شهرستان تولید شده است، عنوان کرد: این شهرستان با تولید سالانه  ۲۳ هزار و ۷۲۵ تُن شیر حدود ۲۳ درصد تولید شیر در استان و رتبه دوم تولید شیر را دارد.

 

وی بیان کرد: با توجه به بهره برداری از ۷ واحد صنعتی پرورش گاو شیری در این شهرستان پیش بینی می شود تا پایان سال سه هزار تُن تولید شیرشهرستان افزایش یابد و تا پایان سال ۲۳هزار و ۷۲۵ تُن شیر در واحد های پرورش گاو تولید شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان تصریح کرد: این میزان شیر از ۲۶ واحد صنعتی فعال با ظرفیت هزار و ۷۵۰ راس مولد و حدود هزار واحد سنتی و روستایی با ظرفیت چهار هزار و ۵۰۰ راس دام مولد تولد می شود.

 

حیاتی خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود تولید شیر شهرستان در سال جاری حدود ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

 

به گفته وی شهرستان شیروان ۵۵۰ هزار راس دام سبک و سنگین دارد.

 

 

کد خبر 1006914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha