صبر بر اطاعت الهی و پرهیز از گناه سبب رشد انسان می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: صبر بر اطاعت الهی و صبر بر پرهیز از گناه از دیگر اقسام صبر است که سبب رشد انسان می‌شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محسن شبستری» پیش از‌ آغاز درس خارج فقه که در حوزه علمیه آیت‌الله ایروانی به صورت مجازی برگزار شد، گفت: امیرمومنان امام علی(ع) فرمودند خداوند ایمان را بر اساس چهار پایه صبر، یقین، عدل و جهاد قرار داده است.

وی درباره صبر عنوان کرد: صبری نزد خداوند ارزش دارد که انقلابی باشد یعنی انسان مقابل دشمن استقامت و مقاومت داشته باشد تا به پیروزی برسد.

آیت‌الله شبستری با بیان اینکه در قرآن حدود ۲۴ واژه درباره صبر به کار رفته است، اظهار کرد: به عنوان مثال در یکی از آیات خداوند می‌فرماید اگر از شما مسلمانان ۲۰ نفر اهل استقامت باشند بر ۲۰۰ نفر از دشمنان پیروز خواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام کرد: خداوند در قرآن کریم آیات زیادی را درباره صبر و استقامت مقابل دشمن و کفار بیان کرده است.

تولیت حوزه علمیه آیت‌الله ایروانی با بیان اینکه یکی دیگر از صبرها صبر بر مصایب و بلا است، گفت: انسان در دنیا دچار مصایب و شداید زیادی می‌شود که باید در مقابل آنها صبر کند.

وی با اشاره به اقسام دیگر صبر، عنوان کرد: صبر بر اطاعت الهی و صبر بر پرهیز از گناه از دیگر اقسام صبر است که سبب رشد انسان می‌شود. روزه گرفتن در گرمای تابستان سخت است که نیاز به صبر دارد یا به عنوان مثال خمس و زکات دادن برای برخی سخت است اما وقتی آن را انجام می‌دهند باید صبر داشته باشند.

آیت‌الله شبستری با تاکید بر اینکه صبر یکی از پایه‌های ایمان است، گفت: امروز که دنیا گرفتار بیماری به نام ویروس کرونا شده باید با رعایت اصول بهداشتی بر سختی‌های این مصیبت صبر داشته باشیم.

کد خبر 1006966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha