مشکلات بم باید با همت جهادی و انقلابی برطرف شود

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه دارالصابرین لقب شایسته ای برای مردمان بم هست و وجود بعضی مشکلات در این شهر شایسته نیست؛ گفت: مشکلات بم باید با همت جهادی و انقلابی برطرف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار حسین معروفی چهارشنبه (3 دی) به مناسبت فرا رسیدن سالروز زلزله دلخراش بم در بدو ورود به مقام شامخ شهدای گمنام ادای احترام کرد و یاد جانباختگان زلزله بم را گرامی داشت و گفت: آن مصیبت هم سخت و هم امتحان سنگینی برای مردم بم و برای ملت بزرگ ما بود.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد:  اما با همه مصیبت هایی که دیدیم چه جانباختگان عزیز، مردمان مومن، اهل بیتی و نجیب شهر بم و همه مردم بم و چه آن هایی که مجروح شدند.

 

 

وی ادامه داد: در صبح زلزله یک  قیامتی بود و محشر را می دیدیم و حرکت های عجیبی بود که ما شمه ای از محشر را در صبح زلزله بم مشاهده کردیم.

 

 

سردار معروفی خاطر نشان کرد: هم خدمت بزرگ مردم ایران و نوعدوستی مردم نسبت به مردم عزیز بم و به ویژه کمک ارزشمند خود اطراف بم و مردم بم را دیدیم و مردم نرماشیر اولین گروهی بودند که به فریاد و کمک مردم بم شتافتند و هم گروه های مردمی که خیلی از جنازه ها و مجروحین را آن ها از زیر آوار بیرون آوردند.

 

 

 

وی ادامه داد: اگر غم و مصیبت سنگین بود اما یک زیبایی هایی در این مصیبت مشاهده کردیم و آن زیبایی متانت و صبر بزرگ مردم بم بود.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: مردم بم با آن مصیبتی که بعضی خانواده ها 60 تا 70 نفر از عزیزان خود را از دست دادند اما ناشکری و شکواییه ای نسبت ذات خدا نکردند‌.

 

 

وی ادامه داد: مردم صبر کردند و این امتحان را به زیبایی پشت سر گذاشتند چون ایثار و صبر و همت کردند و بم را هم ساختند و لقب دارالصابرین شایسته مردم بم هست.

 

سردار معروفی گفت: مردم در آن صبر کردند و تا کسی نباشد و نبود آن صحنه ها را ببیند نمی تواند فکر کند که صبر مردم چگونه بود؟ و از اینکه کسی بیاید و بگوید من آدم بزرگ در طایفه ندارم تا با او درد دل کنم یک حرف زده می شود اما در مقابل آن مصیبت بزرگ مردم با زیبایی صبر و تحمل و متانت به خرج دادند و امروز عزیز شدند.

 

 

وی با بیان اینکه مردم بم به خاطر صبر و ایثارشان عزیز شدند و خداوند متعال آن ها را عزیز کرد، ادامه داد: امروز هم می بینید به خاطر آن متانت و صبرشان شهر و شهرستان بم به جاهای خوبی می رسد اما این شهر و شهرستان و این منطقه بزرگ سزاوار توجه بیشتر است.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: اگر مردم بم مورد امتحان بودند، مسئولین و دیگر مردمان ما بیشتر مورد امتحان بودند و انتظار است که توجه ویژه ی به آن ها بشود.

 

 

وی گفت: چند روز پیش خبری در رابطه با کوچه ها، پس کوچه ها و برخی خیابان ها از شهرستان بم که آسفالت نیستند، پخش شد که این اتفاقات سزاور نیست و باید به پاس این مجاهدت و صبر و بزرگی مردم بم یک همت جهادی و انقلابی بشود و آن زیبایی مردم دیده شود و مشکلات مردم به فضل الهی حل شود.

 

 

 

سردار معروفی گفت: از خدای متعال طلب غفران و رحمت واسعه برای جانباختگان مظلوم این شهرستان در زلزله بم را داریم و طلب صبر جمیل و اجر بزرگ برای بازماندگان عزیز شهرستان بم که به همه ما به عنوان فرزندان این مردم توفیق دهد تا بتوانیم یک خدمت گذار کوچک و ناچیزی برای مردم نجیب، انقلابی و مومن در شهر بم باشیم.

 

 

 

وی در افتتاح سالن ورزشی شهید سردار سلیمانی در بم هم گفت: این سالن یک مجموعه چند منظوره در استفاده فرهنگی و...است و از همه کسانی که برای به اتمام رساندن این کار زحمت کشیدند و مجاهدت کردند، تشکر می کنیم و به روح مطهر همه شهیدان به ویژه حاج قاسم سلیمانی، شهدای عزیز شهرستان بم و شهدای عزیز بروات درود می فرستیم و عاقبت به خیری همه کسانی که در اینجا زحمت کشیدند و عاقبت به خیری همه کسانی که از این فضا بهره خواهند گرفت را از خداوند مسئلت داریم.

 

 

وی ادامه داد: این مجموعه توسط سپاه ساخته شده است و سپاه تنها متولی ساخت آن بوده و ما این را می خواهیم که این مرکز مال مردم باشد و هیچ منعی برای استفاده آن ها نباشد و دستور مقام معظم رهبری برای بسیج و ساخت سوله های صالحین برای استفاده مردمی است.

 

 

 

سردار معروفی همچنین از طرح های اشتغالزایی بم از جمله قالی بافی، خیاطی و تولید ماسک نیز بازدید کرد و گفت: در جریان کرونا فعالیت کارگاه تولید ماسک شما جزو کارگاه های موفق بود و هنوز هم ادامه دارد و دعا می کنیم همه کسانی که از این مجموعه فرهنگی و ورزشی استفاده می کنند و کسانی که زحمت کشیدند که این مجموعه به نتیجه برسد، عاقبت به خیر شوند.

 

 

 

سرهنگ احمد بدرآبادی در افتتاح سالن ورزشی گفت: بروات حدود 60 هزار نفر جمعیت دارد؛ یعنی از بعضی شهرستان های استان به واسطه جمعیت و وسعت، بزرگ تر است و ما به اینجا به عنوان یک شهرستان نگاه می کنیم.

 

فرمانده ناحیه سپاه بم ادامه داد: طبق هماهنگی، این سالن به صورت هفتگی در اختیار همه بسیجیان قرار می گیرد و مشکلی با این که مردم هم استفاده کنند، نداریم.

 

کد خبر 1006980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha