۹۵ درصد از مطب های پزشکان پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند

عارف نیا گفت: بر اساس آمار ۹۵ درصد مطب ها پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سراج الدین عارف نیا» صبح امروز (چهارشنبه 3 دی) درنشست رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار کرد: در خصوص مطب ها سختگیری زیادی انجام شد و در بررسی های 90 درصد افراد از ماسک استفاده می کنند.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه اداد: سختگیری های ما نسبت به مطب ها در حدی بود که در برخی موارد تا حد پلمپ مطب متخلف پیش رفتیم ولی البته برخی از مطب ها نیز تابع این مقررات نیستند و در هر قشری این افراد وجود دارد.

 

عارف نیا بیان کرد: آمار ما به ما بیان می کنند که 95 درصد مطب ها پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند و از سویی دیگر کرونا باعث شده که میزان بیماران کاهش پیدا کند.


وی به تست پی.سی.آر اشاره کرد و گفت: در بیمارستان های و مراکز درمانی ما تست های پی.سی.آر نسبت به نسی.تی اسکن 40 تا 50 درصد مثبت است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ابراز داشت: وقتی سی.تی.اسکن 80 درصد مثبت است انجام تست پی.سی.آر هزینه اضافی است و در مقطع زمانی معاونت درمان گزارش کرونا را براساس پی.سی.آر است.


عارف نیا افزود: در ۱۵ درصد مراکز سی.تی.اسکن بدون نسخه پزشک نسبت به سی.تی.اسکن از ریه اقدام کردند و تاکید ما بر این است که انجام سی.تی.اسکن تنها با نسخه پزشک اتفاق بیفتد.

 

وی بیان کرد: در تمام مراکز درمانی ما در زمان بستری اطلاعات بیماران از میزان تب و نتیجه سی.تی.اسکن جمع آوری می شود.


 

کد خبر 1006986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha