اخبار نیروی انتظامی/کشف ۱۵ فقره سرقت به عنف و مسلحانه  تا كشف یک تن و ۶۱ کیلو تریاک توسط تکاوران جنوب شرق کشور

اخبار نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان مورخه ۳ دیماه/کشف ۱۵ فقره سرقت به عنف و مسلحانه تا كشف یک تن و ۶۱ کیلو تریاک توسط تکاوران جنوب شرق کشور

لزوم استفاده از ظرفیت ورزشکاران برای توسعه رفتارهای اجتماعی سازنده

 

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در جمع اعضای هیات وزنه برداری استان گفت: ظرفیت ورزشکاران برای توسعه رفتارهای اجتماعی سازنده بسیار مناسب است که هر یک از ورزشکاران با درک این مهم در تقویت جسم خود، براي ديگران نيز الگو و مشوق ورزش هستند.
به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، سردار"احمد طاهری "در این دیدار که در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، اظهار داشت: ورزشکارانی که در برای سلامت جسم و اخلاق خود فعالیت می کنند از سرمایه های اجتماعی موثر در تامین نظم و امنیت هستند.
وی با قدردانی از حضور هیات وزنه برداری استان، افزود: یکی از مراکزی که در حال حاضر به تولید و تامین امنیت کمک می کند باشگاه های ورزشی هستند که ساعات فراغت جوانان و نوجوانان را پر می کنند و آنها را در مسیر زندگی اخلاقی با آداب اجتماعی و پهلوانی قرار می دهد.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: نیروی انتظامی به نقش و جایگاه شما ورزشکاران واقف است و شما یاید به خود افتخار کنید که با همت خود تلاش می کنید تا انسانهای مفید و موثری برای جامعه باشید.
سردار طاهری در پایان خاطر نشان کرد: ظرفیت ورزشکاران برای توسعه رفتارهای اجتماعی سازنده بسیار مناسب است که هر یک از ورزشکاران با درک این مهم در تقویت جسم خود، براي ديگران نيز الگو و مشوق ورزش هستند.
گفتنی است، اعضای هیات وزنه برداری استان با حضور در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان انتصاب شایسته سردار "احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان را تبریک گفتند و بر مشارکت و همکاری این هیات با فرماندهی انتظامی استان تاکید داشتند.

 

با تلاش شبانه روزی پلیس 12 نفر از عاملان سرقت های به عنف و مسلحانه در جنوب شرق کشور دستگیر و 15 فقره سرقت کشف شد


سردار"احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: پلیس آگاهی با همکاری دیگر رده های عملیاتی سطح استان در بررسی پرونده های سرقت هاي به عنف و مسلحانه، طی یک هفته گذشته 12 نفر از عاملان این سرقت ها را شناسایی کردند.
وی افزود: در این راستا مأموران انتظامی در شهرستان های "زاهدان"، "ایرانشهر"، "زابل"، "سراوان"،" خاش"و "چابهار" با هماهنگی های قضائی در عملیاتهای متعدد این سارقان را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در ادامه بیان داشت: با دستگیری این سارقان ضمن کشف یک دستگاه خودرو و 2 دستگاه موتورسیکلت مسروقه در بازرسی از مخفیگاه متهمان، 10 دستگاه تلفن همراه مسروقه، مقادیری وجه نقد به همراه 3 قبضه اسلحه کمری، 23 فشنگ جنگی بهمراه تعدادی چاقو و قمه کشف شد.
سردار طاهری تصریح کرد: متهمان در بازجوئی های به عمل آمده به یک فقره سرقت مسلحانه منزل، یک فقره سرقت مسلحانه تلفن همراه،2 فقره سرقت به عنف مغازه، یک فقره سرقت به عنف خودرو، 2 فقره سرقت به عنف موتورسیکلت، یک فقره قاپ زنی، و 7 فقره سرقت به عنف تلفن همراه اعتراف کردند.
وی با اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی خاطر نشان کرد: پليس سیستان و بلوچستان بر تداوم اجراي طرح هاي ارتقاء امنيت اجتماعي بویژه در برخورد با جرایم خشن و سرقت های مسلحانه برای افزايش رفاه اجتماعي شهروندان با حداکثر توان خود ادامه خواهد داد و در این مسیر از هيچ تلاشي دريغ نخواهد كرد.

 

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف یک تن و61 کیلو مواد افیونی در درگیری پلیس با اعضای یک باند حرفه ای قاچاق مواد مخدر در جنوب شرق کشور خبر داد.


سردار "احمد طاهری" در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان های"ایرانشهر، زاهدان، زابل، هیرمند، هامون و چابهار" با پشتیبانی فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، اعضای یک باند سازمان یافته قاچاق مواد افیونی را که قصد انتقال محموله مواد مخدر از شهرستان های مذکور به مرکز کشور را داشتند، شناسایی کردند.
وی گفت: در این رابطه مأموران انتظامی شهرستان "ایرانشهر" در قالب چند تیم عملیاتی با رصد منطقه و انجام یک سری اقدامات تخصصي و شبانه، یک تیم از اعضای این باند قاچاق را که با 3 دستگاه خودروی پژو 405 در حال جابه جایی محموله مواد مخدر در یکی از محورهای شهرستان " ایرانشهر" بودند، شناسایی و به آنها دستور ایست دادند.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: سوداگران مرگ با مشاهده ماموران در حالیکه خود را در محاصره پلیس دیدند با تیراندازی به سمت مأموران قصد فرار از محل را داشتند که بر اثر آتش پرحجم تکاوران پلیس، عرصه را بر خود تنگ دیده و با رها کردن خودروها به سمت مناطق صعب العبور و ارتفاعات اطراف متواری شدند.
این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: طی این عملیات با عکس العمل سریع مأموران در نهایت 5 نفر از قاچاقچیان دستگیر و در بازرسی از خودروهای متوقف شده آنان 243 کیلو و 380 گرم تریاک کشف شد.
سردار طاهری خاطرنشان کرد: در ادامه این عملیات، تکاوران انتظامی شهرستان های جنوب استان سیستان و بلوچستان طی عملیاتی هماهنگ با پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، یک تیم دیگر از اعضای این باند حرفه ای قاچاق مواد افیونی را که به وسیله چند دستگاه خودروی پژو و یک دستگاه پراید در حال انتقال مقادیر قابل توجهی مواد افیونی در یکی از محورهای موصلاتی در جنوب استان بودند را شناسایی و تحت نظر قرار دادند.
وی بیان کرد: سوداگران مرگ با ورود به منطقه کمین ماموران، به سمت آنان تیراندازی و پس از یک ساعت درگیری شدید، با رها کردن خودروی خود و استفاده از تاریکی شب به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به ادامه عملیات برای دستگیری قاچاقچیان متواری، افزود: در این عملیات، مأموران انتظامی ضمن دستگیری 5 قاچاقچی در بازرسی از 6 دستگاه خودروی متوقف شده و همچنین بازدید از محل دپوی سوداگران مرگ 817 کیلو و 895 گرم تریاک، یک قبضه سلاح کلت کمری، یک تیغه خشاب و مقادیری مهمات جنگی کشف کردند.
سردار طاهری با اشاره به اینکه در نتیجه انهدام هر 2 تیم از این باند، در مجموع یک تن و 61 کیلو و275 گرم تریاک کشف شده است، گفت: نیروی انتظامی با تمام توان در گلوگاه ها و ورودی های قاچاق مواد مخدر استان حضور فعال و گسترده دارد و در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر با قاطعیت تمام و سرسختانه با قاچاقچیان برخورد می کند و اجازه هیچ گونه تحرکی را به آنان نمی دهد.

 

تقدیرو تشکر فرماندار شهرستان خاش از عملکرد پلیس شهرستان

فرماندار شهرستان خاش از عملکرد فرماندهی انتظامی شهرستان خاش و پلیس آگاهی این شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان،  آقای صالحی  فرماندار شهرستان خاش در جلسه ای که با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی و سایر مسئولین شهرستان برگزار شد گفت:امنیت و سلامتی دو نعمت بزرگی هستند که آیات و احادیث مختلفی در این عرصه بیان شده است.
وی با اشاره به اینکه، هيچ فردی از ناامنی خوشنود نیست و همه به دنبال امنیت هستند افزود: نیروی انتظامی بعنوان حافظان نظم وامنیت درکشور تلاش می کنند تا امنیت و آسایش را در تمامی حوزه ها فراهم کنند.
فرماندار شهرستان خاش در پایان سخنان خود ازاقدامات فرماندهی انتظامی شهرستان خاش بویژه عوامل پلیس آگاهی این شهرستان بدلیل دستگیری اعضای باند سارقین و ایجاد امنیت نسبی در شهر تقدیر و تشکر کرد و همچنین اقدامات پلیس در برخورد با مجرمان را مثبت ارزیابی کرده و خاطرنشان کردند: پلیس شبانه روز برای برقراری نظم و امنیت در جامعه تلاش می کند و ما از این عزیزان سپاسگزاریم و دعا می کنیم خداوند به همه این عزیزان سلامتی بدهد.
همچنین در پایان فرمانده انتظامی شهرستان خاش سرهنگ ابراهیم کوچک زایی از کاراگاهان و ماموران پلیس آگاهی شهرستان که در سریعترین زمان ممکن نسبت به دستگیری 4 عامل اصلی سرقت های منزل و سرقت های خیابانی شهرستان خاش اقدام کردند، با اهدای لوح و هدیه تجلیل کرد  وگفت : هدف از انجام این برنامه های افزایش روحیه خدمتی در بین پرسنل می باشد و با توجه به عملیاتی بودن منطقه و دور بودن اکثر پرسنل از خانواده انجام این برنامه ها بسیار مهم و تاثیر بسزایی در شادابی و بالا رفتن روحیه خدمتی پرسنل دارد.

 

دستگیری 15 سارق و کشف 23 فقره سرقت در" زابل"

فرمانده انتظامي شهرستان زابل از دستگيري 15 سارق و کشف 23 فقره سرقت در اجرای مرحله نهم طرح ذوالفقار خبر داد.
سرهنگ "احمد ثمره حسینی"، در تشریح اين خبر اظهار داشت: طرح ذوالفقار، طی یک هفته گذشته با هدف پیشگیری از وقوع انواع سرقت و کنترل سارقان سابقه دار در سطح شهرستان زابل به اجرا در آمد.
وی افزود: دراجرای مرحله نهم این طرح واحدهای مختلف انتظامی شهرستان با دستگیری 15 سارق سابقه دار، 23 فقره انواع سرقت را شامل 7 فقره سرقت اماکن خصوصی،5فقره سرقت محتویات داخل خودرو و11 فقره سرقت منزل در سطح شهرستان کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان زابل با اشاره به دستگیری 12خرده فروش موادمخدر، کشف 66 کیلو109گرم موادمخدر،24 هزار لیتر سوخت قاچاق، توقیف 39 دستگاه خودرو و 17 دستگاه موتورسيكلت متخلف، خاطرنشان کرد: افراد دستگیر شده باتشکیل پرونده برای سیرمراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ ثمره حسینی در پايان با اشاره به تداوم این طرح درهفته های آتی از شهروندان خواست به منظور ارتقای امنیت عمومی هرگونه اخبار و اطلاعات خود را درخصوص سارقان و فروشندگان مواد مخدر با تماس 110 به پلیس اطلاع

کد خبر 1006987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha