فعالیت‌های اجتماعی بقاع متبرکه همدان در ایام کرونا تعطیل نشده است

حجت الاسلام زین العابدینی با بیان اینکه فعالیت‌های اجتماعی بقاع متبرکه در ایام کرونا تعطیل نشد، گفت: یکی از برنامه های بقاع متبرکه اهدای بسته های معیشتی بین آسیب دیدگان و نیازمندان بود که در چندین مرحله انجام شد.

 

حجت الاسلام «رضا حاجی زین العابدینی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه در شهرها و بخش‌های مختلف برای مردم از جایگاه خاص تقرب به خدا برخوردار هستند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان ادامه داد: با شیوع کرونا بقاع متبرکه به‌ظاهر بسته شدند اما فعالیت‌های اجتماعی این اماکن مقدس تعطیل نشد و خدماتی مانند ضدعفونی کردن معابر در شهرها و روستا و توزیع ارزاق و ملزومات بهداشتی در راستای حمایت از مردم انجام شد .

 

وی با بیان اینکه تعداد کل موقوفات استان همدان 3400 موقوفه است، گفت:  این موقوفات شامل اماکن مذهبی، حسینیه و مساجد هستند .

 

وی با بیان اینکه در استان همدان 2 هزار اماکن مذهبی وجود دارد ، گفت: در دوران کرونا با شعار اینکه «بقاع متبرکه تعطیل نیست» با  تولید ماسک و طبخ غذا  در برخی امامزادگان برای کادر درمانی بیمارستان‌ها و گروه‌های جهادی، خدمات ارائه می‌کردند.

 

حجت الاسلام زین العابدینی اظهار داشت: در زمان کرونا برخی امامزاده ها در شبکه های مجازی و اینستاگرامی خود برنامه های مجازی و جلسات مختلف قرآنی و سخنرانی و همچنین مولودی خوانی در اعیاد تشکیل دادند.

 

 

 

کد خبر 1006991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha