سالانه ۱۰۰ هزار تن گوجه فرنگی استان بوشهر صادر می شود

زرین فرد گفت: سالانه ۵۶۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر تولید می‌کند و براساس برآوردهای انجام شده سالانه ۱۰۰ هزار تن از این محصول صادر می‌شود.

«سعید زرین فر» روز چهارشنبه (3 دی)   خبرگزاریشبستان از بوشهر، با تاکید بر اینکه اهمیت توسعه صادرات غیرنفتی اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مورد تاکید دولت توسعه صادرات غیر نفتی می باشد که استان بوشهر در راستای روان‌سازی، تقویت و اجرای این سیاست تلاش می‌کند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر به اهمیت صادرات گوجه فرنگی  استان بوشهر اشاره کرد و ادامه : در حال حاضر هیچ محدودیتی برای صادرات محصول گوجه فرنگی وجود ندارد و این خصوص پیگیری از طریق وزارت امور خارجه صورت گرفته است.

 

زرین فر با بیان اینکه سالانه ۵۶۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر تولید می شود، اظهار داشت: براساس برآوردهای انجام شده سالانه ۱۰۰ هزار تن از این محصول صادر می‌شود توسعه صادرات این مسعول موجب ارز آوری و ایجلذ اشتغال خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا در تعاملات تجاری خلل ایجاد کرده است، ادامه داد: اتاق مشترک بین ایران و قطر فعال است اما در شرایط خاص همه‌ گیری ویروس کرونا این فعالیت ها تحت تاثیرقرار گرفته است.

 

زرین فر به ظرفیت های موجود در بندر دیر جهت توسعه تجارت دریایی اشاره کرد و افزود: بندر دیر به دلیل نزدیکی به کشور قطر و زیرساخت‌های بندری از ظرفیت بالایی برخوردار است و تلاش می‌شود مرز مجاز و شبانه روزی کردن فعالیت‌های گمرکی برای مردم و بازرگانان این بندر ایجاد شود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: برای ایجاد امکانات بندری و تجهیزات و وسایل مورد نیاز صادرات با وزیر اقتصاد و دارایی مکاتباتی صورت گرفته است.

 

کد خبر 1006992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha