دانشگاه شیراز تعامل خوبی با حوزه نفت دارد

نادگران گفت: دانشگاه شیراز در حال حاضر پنج پروژه نفتی دارد و تنها دانشگاهی است که این تعداد پروژه و تعامل خوب با حوزه نفت را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمید نادگران»، امروز (چهارشنبه 3 دی) در نشست روز پژوهش با تبریک هفته پژوهش و فناوری گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مورد کرونا اقدامات خوبی کرده است.

رئیس دانشگاه شیراز ادامه داد: برتری دانشگاه شیراز در حوزه پژوهش و فناوری کشور در سال پنجم و در امور قرارادهای صنعت ها برای اولین بار مایه مباهات استان است.

وی اضافه کرد: دانشگاه شیراز یک دانشگاه جامع است و برتر شدن آن در حوزه قراردادها با صنعت در شهر نیمه صنعتی شیراز افتخار بزرگی است.

نادگران اعلام کرد: انتخاب دکتر «علیشاهی» از اساتید ما به عنوان پژوهشگر برتر در علوم فضایی در کشور و انتخاب پنج  نفر از اساتید دیگر دانشگاه شیراز به عنوان فناور برتر در کشور نیز از نتایج اقدامات مطلوبی است که در حوزه پژوهش و فناوری به انجام رسیده است.

وی با اشاره به پردیس فناوری و نوآوری به عنوان محل استقرار شرکت های دانش بنیان عنوان کرد: دانشگاه شیراز در حال حاضر پنج پروژه نفتی دارد و تنها دانشگاهی است که این تعداد پروژه و تعامل خوب با حوزه نفت را دارد.

رئیس دانشگاه شیراز ادامه داد: کسب رتبه اول در جذب امریه ها در کشور، تصویب  87 طرح در کمیته علمی دانشگاه، ارائه 83 طرح به محیط زیست و ... از دیگر اقدامات پژوهشی دانشگاه شیراز به شمار می رود.

وی اضافه کرد: در آمار پسا دکترا 58 مورد داریم که از خارج از دانشگاه طرح های ما را پذیرفتند و حمایت می کنند و 42 پسا دکترا در دانشگاه داریم که حمایت مالی می شوند و با اساتید شاخص ما کار می کنند.

نادگران اعلام کرد: اعزام اساتید به فرصت های مطالعاتی جامعه و صنعت و برخورداری از 15 دانشمند برجسته سال گذشته در حوزه بین المللی و چهار هیئت علمی ما در حوزه سرآمدان افتخارات دیگری برای دانشگاه شیراز است.

وی با تاکید بر سیاست این دانشگاه در زمینه فناوری گفت: در حوزه فناوری، نوآوری و پژوهش بر سیاست در هم تنیدگی دانشگاه با صنعت و جامعه تاکید داریم و به حضور دانشگاه در صنعت و صنعت در دانشگاه در جلسات دفاع توجه شده است.

نادگران با اشاره به قدمت دانشگاه شیراز بیان کرد: دانشگاه شیراز در شروع مسیر ورود به دانشگاه های نسل سوم است و با قدمت 70 ساله حل مسائل و مشکلات جامعه را در اولویت قرار می دهد.

کد خبر 1007030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha