بهبود وضعیت اقتصادی در رشد نرخ جمعیت اثرگذار است

جمالی پور گفت: بهبود وضعیت اقتصادی در رشد نرخ جمعیت موثر است و در واقع مسائل اقتصادی و معیشتی ارتباط تنگاتنگ و مستقیمی با موضوع جمعیت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «هدایت الله جمالی پور» در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان که امروز (چهارشنبه 3 دی) در سالن جلسات دفتر استاندار قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما در کشور با مسائل و مشکلاتی کوچک و بزرگی مواجه هستیم که برخی از این مسائل بیشتر به چشم می آیند و همین امر سبب شده تا مشکلات بزرگی مانند کاهش موالید کمتر مورد توجه قرار گیرد.

 

استاندار قزوین ادامه د اد: کاهش موالید جزو چالش های مهم و اساسی است که خطری پنهان برای کشور محسوب می شود چراکه اگر این رویه استمرار داشته باشد در آینده کشور ما با بحران های بسیاری مواجه می شود.

 

وی عنوان کرد: کاهش موالید و جمعیت موضوعی است که حتی در برخی کشورهای اروپایی به عنوان یک بحران وجود دارد و این موضوع توسعه این کشورها را با چالش مواجه کرده است و کشور ما هم برای رسیدن به توسعه نیازمند داشتن جمعیتی مناسب است.

 

جمالی پور اعلام کرد: یکی از موضوعات اثرگذار در تغییرات مربوط به جمعیت، مسائل اقتصادی است و بهبود وضعیت اقتصادی در رشد نرخ جمعیت موثر است و در واقع مسائل اقتصادی و معیشتی ارتباط تنگاتنگ و مستقیمی با موضوع جمعیت دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: باید برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم تلاش کنیم زیرا این امر در بخش های مختلف از جمله جمعیت و سیاست فرزندآوری اثرگذار است و اثرات مثبتی را در این حوزه خواهد گذاشت.

 

در ادامه مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: سامانه تصمیم به منظور صیانت از بنیان خانواده از سال 96 راه اندازی شده است که تاکنون 14 هزار نفر به این سامانه مراجعه کرده اند که با فعالیت این سامانه کاهش طلاق را شاهد بوده ایم.

 

«علیرضا وارثی» یادآور شد: از علل مهم طلاق اعتیاد، خیانت، عدم مسئولیت پذیری و غیره است که در این بین اعتیاد نقش نخست را در بحث وقوع طلاق در استان دارد.

 

کد خبر 1007050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha