روند افزایشی میزان ازدواج در استان گلستان

مطیع با اشاره به رشد ۲.۸ درصدی ازدواج در گلستان، گفت: در هشت ماهه نخست امسال واقعه ازدواج در ۹ شهرستان روند افزایشی و در پنج شهرستان استان گلستان روند کاهشی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حمیدرضا مطیع» ظهر امروز (چهارشنبه ۳ دی) در شورای راهبردی جمعیت استان گلستان اظهار کرد: در هشت ماهه نخست امسال ۲۱ هزار و ۳۳۸ مورد ولادت در استان گلستان ثبت شد که در مدت مشابه سال گذشته ۲۲ هزار و ۵۳۱ واقعه ولادت ثبت شده بود و این میزان در سال جاری با کاهش ۵/۳ درصدی همراه بوده است.

 

مدیرکل ثبت احوال گلستان ادامه داد: نرخ ولادت در گلستان نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری دارد و متوسط ولادت در کشور کاهش ۶/۲ درصدی را نشان می دهد.

 

مطیع به آمار فراوانی نام ها در هشت ماهه نخست امسال در گلستان اشاره کرد و افزود: در بخش مردان نام های محمد، امیرعلی، علی، امیرحسین و ابوالفضل و در بخش بانوان نام های فاطمه، حلما، مهرسانا، زهرا و یسنا به ترتیب پنج نام نخست و برتر در هشت ماهه نخست سال جاری در گلستان هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: در هشت ماهه نخست امسال ولادت در چهار شهر گلستان روند افزایشی داشته است و روند ولادت در مراوه تپه ۳/۹ درصد، در بندرگز ۱/۸، گمیشان ۱/۴ و آزادشهر ۰/۹ درصد افزایش همراه بوده است و در مابقی شهرهای گلستان  روند کاهشی داشته است.

 

مدیرکل ثبت احوال گلستان خاطرنشان کرد: در هشت ماهه نخست سال جاری بیشترین روند کاهشی ولادت به ترتیب مربوط به شهرهای کردکوی، علی آبادکتول، آق قلا و کلاله بوده است. 

 

مطیع اضافه کرد: نرخ ازدواج در استان گلستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد  ۲/۸ درصدی همراه بوده است و در هشت ماهه نخست امسال ۱۰ هزار و ۸۴۹ مورد واقعه ازدواج ثبت شده است.

 

وی اذعان کرد: در هشت ماهه نخست امسال واقعه ازدواج در ۹ شهرستان روند افزایشی و در پنج شهرستان استان گلستان روند کاهشی داشته است.

 

کد خبر 1007072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha