کانون‌های مساجد اقدامات شایسته‌ای را در راستای محرومیت‌زدایی انجام می‌دهند

حجت‌الاسلام همت‌پور با اشاره به فعالیت یک‌هزار و ۱۰۰ کانون مساجد در سطح خوزستان گفت: در خوزستان کانون‌های فعال بسیاری داریم که اقدامات شایسته‌ و مهمی را در زمینه فرهنگی و دینی و حمایت از نیازمندان و محرومیت‌زدایی انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور» امروز (چهارشنبه 3 دی) در آئین افتتاح اولین مرکز نیکوکاری تخصصی کارآفرینی خوزستان و رونمایی از سامانه کارآفرینی و اشتغال برکت که در راستای اجرای طرح ملی ایران قوی راه‌اندازی شده اظهار کرد: در استان خوزستان یک‌هزار و 100 کانون مساجد فعالیت دارد وظیفه آنها انجام امور فرهنگی و هنری است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان افزود: خوشبختانه این کانون‌ها تاکنون توانستند اقدامات خوب و کارهای بزرگی را با محوریت مسجد که امام جماعت است و همراهی پایگاه بسیج و هیئت امنا ارائه دهند که یکی از آنها افتتاح این مرکز نیکوکاری است.

 

وی با اشاره به اینکه در خوزستان کانون‌های فعال بسیاری داریم که اقدامات شایسته‌ و مهمی را در راستای وظیفه ذاتی خود و حمایت از نیازمندان و محرومیت‌زدایی انجام می‌دهند اضافه کرد: امروز کار بزرگی با همراهی همه واحدهای مسجد انجام شده که می‌توان از طریق آن از نیازمندان و گرفتاران دستگیری کرد.

 

حجت‌الاسلام همت‌پور با بیان اینکه امام جماعت موفق می‌تواند محور موفقیت در هر مسجدی باشد و هر امام جماعت موفق هم زیر سایه امام جمعه موفق قرار دارد تصریح کرد: لازم است مردم، مسئولان و مدیران از اهالی مساجد و بسیجیان حمایت کنند تا بتوانیم اقدامات در خور شانی را در این مراکز مهم دینی و فرهنگی شاهد باشیم.

 

«حجت‌الاسلام سید طاهر حمیدی» نیز با اشاره به سخنان اهل بیت (ع) در خصوص کارآفرینی و کارو تلاش و تامین معیشت عنوان کرد: سربازان ولایت و خدمتگزاران رهبری باید با اقتصاد مقاومتی، کانون معیشتی و اقتصادی مردم را سامان دهند.

 

امام جمعه میانرود با بیان اینکه وظیفه کارگزاران را ایجاد کار، رفاه اقتصادی و امنیت و عدالت اجتماعی دانست و اذعان کرد: دشمن همواره در حال تلاش هستند با ایجاد تحریم در وضعیت معیشت اخلال ایجاد و مردم را نسبت به نظام ناامید کنند.

 

وی یاد آور شد: مسئولان نظام در مقابل تحریم‌های دشمنان باید فرصت‌های کارآفرینی و شغل مناسب و در شان خانواده ایرانی و رفاه، آسایش و عدالت اجتماعی و امنیت اقتصادی، فردی و اجتماعی را برای جامعه فراهم کنند تا اقدامات دشمنان را خنثی شود.

 

لازم به ذکر است، این مرکز با مشارکت کانون فرهنگی هنری ثارالله مسجد جامع میانرود، کانون خادمیاران رضوی مسجد جامع شهر میانرود، پایگاه مقاومت بسیح طالقانی حوزه مقداد ناحیه دزفول و کمیته امداد شهرستان دزفول راه‌اندازی شده است.

 

سامانه اشتغال و کارآفرینی برکت در جهت فعالیت‌های آموزشی، کاریابی، نذر اشتغال، فروش محصولات و ثبت‌نام کارجویان، کارفرمایان و دارندگان طرح‌های اشتغالزایی راه‌اندازی شده و با ثبت‌نام در این سامانه می‌توان از خدمات آن بهره‌مند شد.

 

کد خبر 1007156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha