افتتاح نمایشگاه سوادآموزی در دزفول

محمدی خباز از افتتاح نمایشگاه سوادآموزی در اداره آموزش و پرورش دزفول همزمان با سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان تاریخی امام خمینی (ره) خبر داد.

«رضا محمدی خباز» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول، از افتتاح نمایشگاه سوادآموزی در اداره آموزش و پرورش دزفول همزمان با سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه به منظور ارائه دستاوردهای سواد آموزی در محل مدیریت آموزش و پرورش دزفول راه اندازی شد.

 

مدیر آموزش و پرورش دزفول افزود: در این نمایشگاه غرفه های صنایع دستی سوادآموزان مراکز یادگیری محلی، برگزاری کلاس های آموزش با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و همچنین نمایشگاه کتب آموزشی ویژه سوادآموزان تا ۷ دی میزبان بازدیدکنندگان و علاقه مندان است.

 

وی با تبریک هفته نهضت سوادآموزی تصریح کرد: در طول ۴۰ سال فعالیت اداره سوادآموزی در شهرستان دزفول بیش از ۱۹۰ هزار فرد بی سواد و کم سواد توسط ۲ هزار و ۵۰۰ آموزش یار و آموزش دهنده اداره سواد آموزی در شهرستان دزفول تحت پوشش قرار گرفتند.

 

محمدی خباز اضافه کرد: از این تعداد ۱۴۸ هزار نفر موفق به دریافت کارنامه قبولی شدند که باعث شد جمعیت با سوادی شهرستان دزفول از ۵۱ درصد در قبل از انقلاب به بیش از ۹۵ درصد در جمعیت سنی ۱۰ تا ۴۸ سال افزایش یابد.

 

وی از بهبود آمار اختلاف سطح سواد بین زن و مرد و همچنین مناطق شهری و روستایی خبر داد و یاد آور شد: اداره سواد آموزی شهرستان دزفول با اختصاص دادن بیش از ۸۵ درصد فعالیت خود در روستاها توانست اختلاف باسوادی بین مناطق شهر و روستایی را که قبل از انقلاب ۳۹ درصد بود به ۱۰ درصد کاهش و اختلاف سطح تحصیلات بین زن و مرد را از ۱۸ درصد به ۴ درصد تنزل دهد.

 

کد خبر 1007198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha