آمارهای جمعیتی در راس برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد

عباسی گفت: با توجه به نقش و اهمیت جمعیت به ویژه برای سال های آینده باید در تصمیمات و برنامه ‌ریزی‌ها به آمارهای جمعیتی توجه ویژه ای داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «اقبال عباسی» شامگاه (چهارشنبه ۳ دی) در نشست شورای راهبردی جمعیت این استان که در سالن شهید مردانی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در سال های اخیر با کاهش جمعیت روبرو بوده‌ایم و اگر این موضوع تداوم داشته باشد در سال های آینده با فاجعه جمعیتی روبرو خواهیم شد.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این مهم می طلبد تا آمارهای موجود به صورت تحلیلی و پژوهشی مورد بررسی قرار گیرد و نتایج آن در جلسات شورای راهبردی به صورت دقیق ارائه شود.

 

عباسی با تاکید بر تحلیل مسائل ملی و بین‌المللی در تصمیمات جمعیتی، تصریح کرد: اگرچه تصمیمات جمعیتی رابطه مستقیمی با تحولات ملی و بین المللی دارد اما می توان به طور استانی برای مقابله با هرگونه تهدید و یا بحران جمعیتی در آینده به درستی تصمیم گیری و برنامه ریزی کرد.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش ۲۵ درصد موالید کشور طی چهار سال گذشته، تصریح کرد: این موضوع می طلبد تا به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص جمعیت بیش از پیش توجه شود.

 

عباسی با گرامیداشت روز ثبت احوال در کشور همزمان با سوم دی ماه افزود: این نهاد با توجه به رسالتی که در خصوص آمار جمعیتی دارد نقش مهمی در مناسبات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد و این اهمیت باید به نحو شایسته ای مورد توجه واقع شود.

 

وی در ادامه با اشاره به آمارهای طلاق و ازدواج در استان و مقایسه آن با کشور، خاطرنشان کرد: آمارها نشان می دهد استان در مقایسه با کشور در وضعیت بهتری قرار دارد اما باید همچنان در برنامه ریزی ها تلاش شود تا موانع و مشکلات این حوزه برطرف و تصمیم گیری ها به شکلی باشد که در آینده با بحران جمعیتی مواجه نشویم.

 

کد خبر 1007256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha