هدف از برگزاری جشنواره « شعر یزد»، ایجاد جریان مستمر و پویا در حوزه شعر و ادبیات است

جوادیان زاده با اشاره به برگزاری جشنواره ملی «شعر یزد» گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، ایجاد جریان مستمر و پویا در حوزه شعر و ادبیات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، ‌مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد مراسم مجازی رونمایی از پوستر جشنواره ملی « ادبی یزد» گفت: در حوزه های شعر و ادبیات، فعالیت های متعددی انجام شده اما خلأ جریان مستمر و پویا در این حوزه حس می شود که با برنامه‌ریزی و تشکیل اتاق فکر سعی کردیم با اجرای این جشنواره جریان عام‌تری در این حوزه ایجاد کنیم.

وی افزود: در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری سعی کردیم جریان بومی با محوریت یزد و با رویکرد ملی و فراملی برنامه داشته باشیم که نمونه های آن در حوزه تئاتر، جشنواره خیابانی چتر زندگی، در حوزه موسیقی نیز جشنواره منطقه‌ای کویرنشینان و در حوزه رسانه، جشنواره جایزه فرخی یزدی و جشنواره فیلم ساباط برگرفته از فرهنگ یزد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: جشنواره ملی ادبی یزد با یادمان صابر یزدی برگزار می شود که امیدواریم بتوانیم با استمرار این حرکت، در سال های آینده یادمان شعرای جوان کشور را برگزار کنیم.

جوادیان‌زاده بیان کرد: امیدواریم با اجرای این جشنواره، جریان شعر و ادبیات را تثبیت کرده و قوام ببخشیم.

وی در پایان با اشاره به رویکردهای جشنواره گفت: چاپ کتاب شعر در تمامی شهرستان ها، استقبال و حمایت از نشریات ادبی نیز به عنوان رویکردهای ما است.

کد خبر 1007321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha