نقطه نظر مقام معظم رهبری در کارهای فرهنگی اتکا به مساجد است

سیمزاری گفت: نقطه نظر مقام معظم رهبری در بیانات مختلف در خصوص انجام کارهای فرهنگی با اتکا به مساجد نشان می دهد که برنامه ریزان فرهنگی باید این رهنمودها را مدنظر قرار دهند و فعالیت های فرهنگی با محوریت مسجد صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «محمد سیمزاری» امروز (4 دی ماه) در آئین رونمایی از پوستر رواق ترنج گفت: مساجد باید مرجع و ملجع کارهای فرهنگی باشد و مسجد طراز انقلاب اسلامی را محقق کند.

 

مدیر کل امور اجتماعی استانداری اردبیل تصریح کرد: نقطه نظر مقام معظم رهبری در بیانات مختلف در خصوص انجام کارهای فرهنگی با اتکا به مساجد نشان می دهد که برنامه ریزان فرهنگی باید این رهنمودها را مدنظر قرار دهند و فعالیت های فرهنگی با محوریت مسجد صورت گیرد.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند در جنگ نرم پیروز میدان هستیم و این اتفاق مهم از کارهای فرهنگی که در دل مساجد اتفاق می افتد در اذهان شکل گرفته است و ورود جوانان انقلابی همچون حججی ها و سایر مدافعان حرم نشان می دهد که کارهای فرهنگی مبتنی بر پیروی از ائمه اطهار (ع) جوابگو نیاز جامعه بود و امروز در میدان عمل بچه های مسجد پیشگام و پیشتاز فعالیت های فرهنگی هستند.

 

سیمزاری افزود: همین شناخت از فعالیت های فرهنگی این پیام مقام معظم رهبری را به همراه داشت که فرمودند در کارهای فرهنگی آتش به اختیار عمل کنید و امروز شاهد هستیم که جوانان پای کار فعالیت های فرهنگی را در مساجد دنبال می کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: هر کار فرهنگی که بی ادعا در مساجد صورت می گیرد موثر و موفق بوده و هست و شاهد هستیم کارهای فرهنگی که با محوریت مساجد انجام شده امروز زمینه پرورش مردان بزرگی برای جامعه شده و جامعه از خدمات معنوی آنها بهره مند است.

 

مدیر کل امور اجتماعی استانداری یادآور شد: وقتی افراد تحت آموزش تعالیم اسلامی ناب با محوریت مساجد قرار می گیرند مسلما زمینه ساز پرورش نیروهای می شود که در آینده هم جامعه را تحت تعالیم خود قرار می دهد و هم نقش سازنده ای مساجد را به جامعه گوشزد می کند.

 

سیمزاری تاکید کرد: کار فرهنگی باید مرحله به مرحله صورت گیرد تا نتیجه حاصل شود و جاذبه و دافعه ها افراد در مساجد شرایط حضور آنها را فراهم می کند و این مسئله زمینه رشد فرهنگی و معنوی نوجوانان و جوانان با محوریت مساجد می شود.

 

این مقام مسئول اعلام داشت: طرح ملی «ایران قوی» در کانون های مساجد مایه خیر و برکات بسیار ارزنده ای را برای مساجد خواهد کرد و از فعالان کانون های مساجد در استان برای حضور در فعالیت های مساجد تقدیر و تشکر می کنم.

 

 

 

کد خبر 1007327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha