مراکز قرآنی در مناطق کم برخوردار آستارا راه اندازی شود

صابر بر راه اندازی مراکز قرآنی در مناطق کم برخوردار شهرستان آستارا تاکید کرد و گفت: ۲ مرکز قرآنی در محدوده شهری آستارا و لوندویل و چهار مرکز قرآنی نیز در روستاهای بخش های مرکزی و لوندویل راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«عباس صابر» امروز(پنجشنبه، ۴ دی) در جلسه کمیته فرهنگی و قرآنی که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد،اظهارکرد: انس با قرآن کریم و توجه به آموزه‌های آن سعادت دنیوی و اخروی به همراه دارد و هدف اصلی نزول قرآن، سعادت انسان‌هاست که این امر، تنها در سایه عمل به آیات آن به دست می‏‌آید.

 

فرماندار بندر آستارا بر راه اندازی مراکز قرآنی در مناطق کم برخوردار شهرستان تاکید کرد و افزود: ۲ مرکز قرآنی در محدوده شهری آستارا و لوندویل و چهار مرکز قرآنی نیز در روستاهای بخش های مرکزی و لوندویل راه اندازی شود.

 

وی از شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها شهرستان آستارا خواست در راستای راه اندازی مراکز قرآنی در مناطق کم برخوردار حمایت ها و پشتیبانی های لازم را انجام دهند.

 

صابر گفت: پشتیبانی های آموزشی و نرم افزاری مراکز قرآنی که ایجاد می شود را اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا انجام دهد.

 

فرماندار بندر آستارا افزود: در موسسات و مراکز قرآنی از مربیان متخصص بهره گرفته شود تا نتایج بهتری حاصل شود.

 

صابر خاطرنشان کرد: جلسه بعدی کمیته فرهنگی و قرآنی با محوریت خیرین قرآنی و فرهنگی برگزار شود.

 

*ترویج فرهنگ قرآنی از اهداف راه اندازی مراکز قرآنی در مناطق کم برخوردار است

حجت الاسلام«محمدمهدی حبیبی» نیز در این جلسه، اظهارکرد: ۶ تشکل، ۲ موسسه و چهار خانه قرآنی در آستارا فعالیت دارند.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا به انعقاد تفاهم نامه سازمان تبلیغات اسلامی با سازمان دارالقرآن، وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اشاره کرد و افزود: این تفاهم نامه به منظور ایجاد مراکز قرآنی در مناطق کم برخوردار امضاء شده و امیدوارم ادارات ذیربط شهرستان در این خصوص همکاری های لازم با اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا را داشته باشند.

 

حجت الاسلام حبیبی خاطرنشان کرد: راه اندازی مراکز قرآنی در روستاها و مراکز کم برخوردار با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی انجام می شود.

کد خبر 1007366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha