بیش از ۲ هزار نفر در آستارا از خدمات ناظران سلامت بهره‌مند شدند

خورشیدی گفت: در قالب اجرای طرح «ناظران سلامت»، ۲ هزار و ۶۹۹ نفر از بازاریان و صاحبان واحدهای صنفی آستارا نسبت به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برابر کووید ۱۹ آگاه شدند.

«حسین خورشیدی» امروز(پنجشنبه، ۴ دی) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،اظهارکرد: مرحله اول طرح«ناظران سلامت» به منظور جلوگیری از شیوع کرونا ویروس و همزمان با طرح محله محور  شهید حاج قاسم سلیمانی از ۸ آذر ماه در بندر آستارا آغاز و ۲۵ آذر به پایان رسید.

 

رییس جمعیت هلال احمر بندر آستارا با بیان اینکه در قالب طرح«ناظران سلامت» داوطلبین جمعیت هلال احمر و کارشناسان بهداشت محیط در بین بازاریان و اصناف حضور پیدا کرده و ضمن بازدید از واحدهای صنفی؛ در زمینه آموزش عمومی و توصیه های بهداشتی، توزیع بروشورهای بهداشتی و تکمیل چک لیست های مربوط به رعایت پروتکل های بهداشتی به انجام وظیفه پرداختند، افزود: در قالب اجرای این طرح ۲ هزار و ۴۵ واحد صنفی و تجاری تحت پوشش قرار گرفته و آموزش های لازم به آنان داده شد.

 

وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح«ناظران سلامت» در مجموع ۸۰ تیم به کار گرفته شد، تصریح کرد: در اجرای این طرح ۱۲۲ نفر روز برادر و ۴۰ نفر روز خواهر مشارکت داشتند.

 

خورشیدی با بیان اینکه در قالب اجرای طرح «ناظران سلامت»، ۲ هزار و ۶۹۹ نفر از بازاریان آستارا نسبت به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برابر کووید ۱۹ آگاه شدند، گفت: مرحله دوم طرح«ناظران سلامت» از شنبه هفته آینده با همکاری واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان و بسیج جامعه پزشکی آغاز می شود.

 

وی ادامه داد: اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم و پایبندی به محدودیت‌های کرونایی اعمال شده از راهکارهای کنترل و مهار ویروس کرونا و به حداقل رساندن آمار جانباختگان بیماری کووید ۱۹ است که جمعیت هلال احمر، در این راستا و در جهت حفاظت از سلامت همشهریان برای اجرای طرح ناظران سلامت اقدام کرده است.

 

رییس جمعیت هلال احمر بندر آستارا با اشاره به اینکه طرح ناظران سلامت به منظور قطع زنجیره کرونا ویروس، جلوگیری از شیوع آن و حمایت از زندگی و سلامت انسان ‌ها اجرا می شود،خاطرنشان کرد: ارائه خدمات داوطلبانه با رعایت کرامت انسانی بهره وران از رویکردهای طرح ناظران سلامت است.

کد خبر 1007385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha