امکان خنثی سازی تحریم ها به عنوان یک راهبرد وجود دارد

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امکان خنثی سازی تحریم ها به عنوان یک راهبرد وجود دارد، گواه این مطلب را موفقیت های چشمگیر حوزه صنعت دفاعی و هسته ای اعلام کرد که با وجود تحریم ها به نتایج قابل قبولی رسیده ایم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» ظهر امروز پنج شنبه (چهارم دی ماه) در نشست شورای اداری خراسان شمالی با اشاره به تحریم های مختلف در حوزه های عملیاتی و اجرایی و ضرورت تلاش برای رفع آن، گفت: با این وجود نمی توان تحریم ها را در نیل به اهداف اثرگذار دانست چرا که صنعت دفاعی ما بیشتر از سایر حوزه ها در تحریم است اما توانسته به موفقیت های خوبی دست یابد.

 

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امکان خنثی سازی تحریم ها به عنوان یک راهبرد وجود دارد، گواه این مطلب را موفقیت های چشمگیر حوزه صنعت دفاعی و هسته ای اعلام کرد که با وجود تحریم ها به نتایج قابل قبولی رسیده است.

 

آیت الله رئیسی با بیان اینکه ترور شخصیت های هسته ای نشان می دهد دشمنان از پیشرفت های ما در این حوزه خشمگین هستند، افزود: وقتی راهبرد خنثی سازی تحریم ها در این حوزه جواب داده قطعا در سایر حوزه ها از جمله کشاورزی و تولید هم می توانیم به موفقیت برسیم.

 

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه سه هزار شهید خراسان شمالی شاهد این گواه هستند که با روحیه جهادی می توانیم بسیاری از کارهای ناشدنی را شدنی کنیم، اظهارکرد: در دوران دفاع مقدس بسیاری از مشکلات با همین روحیه حل می شد.

 

آیت الله رئیسی به اشاره به گلایه مندی مردم و سرمایه گذاران از بوروکراسی اداری که واقعا سیستم کاری را فلج کرده است، تصریح کرد: باید شرایط کارآفرینی و اعطای مجوزها را تسریع بخشید و ضمن میدان دادن به سرمایه گذاران، فضا را برای فسادگران و رشوه دهندگان سخت و ناامن کنیم و اجازه نفوذ هیچ گونه فسادی را ندهیم.

 

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه هرچند ما دستگاه های نظارتی داریم اما قبل از آن مدیران باکفایتی داریم که با امر به معروف و نهی از منکر اجازه ورود فساد به هیچ دستگاه هایی را نمی دهند، تمام این سرمایه های اجتماعی را ارزشمند خواند.

 

آیت الله رئیسی به برخی از مشکلات بیان شده در این نشست از جمله املاک و اراضی فاقد سند هم اشاره کرد و از سازمان ثبت املاک و اسناد خواست هر چه سریع تر مشکل زمین و املاک فاقد سند را حل کند.

 

تبیین مشکلات حوزه مدیریت منابع در روستاها و تقسیم عادلانه آب و همچنین راه آهن مشهد-گرگان و کارخانه سیمان بجنورد از جمله مسائلی بود که در این نشست مطرح شد و رئیس قوه قضاییه دستورات لازم برای حل آن را بیان کرد.

 

آیت الله رئیسی با اشاره به سال پایانی دولت، بر همت و تلاش مضاعف برای به نتیجه رساندن کارهای ناقص تأکید کرد و از مسئولان خواست این مهم هم در حوزه اعتبارات و هم در حوزه اقدامات در دستور کار قرار گیرد.

 

رئیس قوه قضاییه همچنین به فعالان حوزه انتظامی توصیه کرد به هیچ وجه اجازه کوچکترین شرارت و ناامنی را به کسی ندهند و در پایان از اجرای طرح آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به ویژه بانوان زندانی و همچنین کمک های مومنانه مردم در ایام شیوع کرونا تقدیر کرد.

 

 

 

 

کد خبر 1007426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha