۹ هزار اصله گونه های جنگلی در سربیشه کاشته می شود

فتحی گفت: ۹ هزار اصله گونه های جنگلی در پروژه جنگل داری و جنگل کاری در شهرستان سربیشه کاشته می شود.

«محمد فتحی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند گفت: در بحث جنگل داری و جنگل کاری درحوزه توسعه آبخوان در روستای کلاته بشکزی شهرستان سربیشه به مساحت 90 هکتار، گونه های جنگلی کاشته می شود.

 

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سربیشه اعتبارات اختصاص یافته به این پروژه را 386 میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اعلام کرد و گفت:پروژه نهالکاری همراه با 6 مرحله آبیاری بوده و عملیات میکانیکی آن به تازگی آغاز شده و پیشرفت 15درصدی دارد.

 

فتحی با بیان اینکه گونه های جنگلی سازگار با اقلیم در هر منطقه کشت می شود، افزود: در این شهرستان در بحث جنگل کاری کشت گونه هایی شامل بادامشک(بادامک) و بنه که با اقلیم و آب و هوای منظقه سازگاری دارد در دستور کار قرار دارد.

 

وی با اشاره به این مهم که در دهه گذشته پروژه جنگل داری و کشت گونه های جنگلی برای اولین بار در این شهرستان اجرا می شود، گفت: در شهرستان سربیشه 97 هزارو 800 هکتار عرصه دارای گونه های جنگلی بادامشک، بنه وجود دارد و روند کشت گونه های جنگلی در سال جاری در این شهرستان ادامه دارد.

 

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سربیشه با بیان اینکه  ۹ هزار اصله گونه های جنگلی در پروژه جنگل داری و جنگل کاری در شهرستان سربیشه کاشته می شود، کشت گونه های جنگلی را علاوه بر توسعه، احیا و افزایش پوشش گیاهی و علوفه دام، بر معیشت مردم و مرتعداران منطقه  مؤثردانست.

 

کد خبر 1007477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha