مطالبات کارگری مورد توجه بیشتری قرار بگیرد

حجت‌الاسلام غبیشاوی با اشاره به تجمعات اخیر کارگری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: کارگران باید مواظب باشند کسی از اعتراض قانونی و به حق آنها سوءاستفاده و بهره‌برداری سیاسی نکند و بر موج سوار نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرماهشهر، «حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی» ظهر امروز (جمعه 6 دی) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر ماهشهر، با گرامیداشت حماسه 9 دی اظهار کرد: 9 دی از ایام الله است که باید در تاریخ زنده بماند و نسل‌های بعدی بدانند فتنه‌گران از خطوط قرمز عبور و با وجود سعه صدر نظام و رهبری کار را به جایی رساندند که به مقدسات و عاشورا توهین کردند اما چنان مشت محکمی از ملت خوردند که در تاریخ ماندگار شد.

 

امام جمعه بندرماهشهر با بیان اینکه ما نیازمند خلق حماسه‌های دیگر هستیم افزود: در عرصه‌هایی همچون انتخابات آینده باید حماسه‌سازی کرده و با بصیرت کامل کاری کنیم که امورات کشور مسیر انقلابی خود را پیدا کند، همیشه دشمنان داخلی و خارجی از بصیرت ملت ایران هراس داشته‌اند. 

 

وی با اشاره به تجمعات اخیر کارگری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اضافه کرد: کارگرانی که در این چند سال اخیر پیگیری‌ها و مکاتبات آنها بی‌نتیجه مانده بود دست به تجمع و تحصن زدند و خوشبختانه صدای آنها به مرکز رسید و مطالبات آنها به زودی محقق خواهد شد، این کارگران باید مواظب باشند کسی از اعتراض قانونی و به حق آنها سوءاستفاده و بهره‌برداری سیاسی نکند و بر موج سوار نشود.

 

حجت‌الاسلام غبیشاوی همچنین با انتقاد از وضعیت آشفته‌ بازار در شهرستان بندرماهشهر و نظارت‌های ضعیف تاکید کرد: در این برهه انتظار مردم به ویژه اقشار آسیب‌پذیر این است که نظارت بیشتری بر بازار صورت بگیرد؛ گاهی توزیع ارزاق و اجناس ناعادلانه و سلیقه‌ای است و برخی افراد سودجو تا جایی که بتوانند گرانفروشی و به مردم ظلم می‌کنند.

 

وی به مشکلات کشاورزان در بحث تأمین کود مورد نیاز خود اشاره کرد و ادامه داد: کود مورد نیاز کشاورزان به سختی و با قیمتی چندین برابر به دست آنها می‌رسد، از خبرنگاران وظیفه‌شناس و جسوری که به کشف حقیقت می‌پردازند تشکر می‌کنم چرا که همانطور که اخیراً در رسانه ملی دیدیم یکی از این خبرنگاران به این موضوع ورود کرده و محل احتکار کودهایی که در منطقه خودمان و در یکی از شرکت‌های پتروشیمی تولید می‌شود را کشف کرده است.

 

امام جمعه بندر ماهشهر در پایان یاد آور شد: در حکومت اسلامی این همه مراکز نظارتی وجود دارد حتما باید یک خبرنگار پیدا شود این مفاسد اقتصادی را کشف کند؟ این افراد مفسد و سودجو باید گرفتار عدالت شده و به اشد مجازات برسند، نباید اجازه دهیم به طور علنی و در روز روشن این تخلفات و مفاسد اقتصادی صورت بگیرد.

کد خبر 1007559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha