فتنه امروز دشمن آغاز نفوذ فکری است 

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: فتنه امروز دشمن آغاز نفوذ فکری بوده و راهبرد آنها این است که مردم را در مقابل جبهه انقلاب اسلامی و ولایت قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۵ دی حجت الاسلام «اکبر افشارمنش» در خطبه های نماز جمعه کهنوج، با اشاره به سبک زندگی آن حضرت، گفت: اصولی همچون اصل معنویت، دشمن شناسی، بهترین همراه در عبادت خداوند، صبر و بردباری، صداقت فرمان برداری و امانت داری، ابراز محبت و وفاداری، اهل قناعت و رعایت حال همسر، وفاداری تا پای جان بر سر امامت و ولایت، عبادت و حق طلبی و تربیت فرزندانی که الگوی بشریت هستند، بر زندگی حضرت زهرا (س) حاکم بود.


 امام جمعه کهنوج با بیان این مطلب که ۳ دلیل عمده در تقابل ۲ جریان امامت و خلافت وجود داشت، خاطرنشان کرد: انحراف، بی بصیرتی و ماموریت حضرت علی (ع) بر صبر و سکوت دلایل عمده این تقابل بود.


وی بیان کرد: دفاع از امامت و ولایت، ترسیم راه صحیح امامت و ولایت و افشای چهره نفاق از برکات قیام حضرت زهرا (س) بود.


حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به حماسه ۹ دی، ابراز کرد: 9 دی را باید یوم الله نامید زیرا در تفکر اسلامی و فرهنگ قرآن یوم الله به روز هایی گفته می شود که یک حادثه سرنوشت ساز رخ داده است و ۹ دی به ما می گوید؛ در برابر قوی ترین فتنه ها می توان با بصیرت و قاطعیت ایستاد و فتنه را خنثی کرد.


خطیب جمعه کهنوج تاکید کرد: فتنه امروز دشمن آغاز نفوذ فکری و راهبرد آنها این است که مردم را در مقابل جبهه انقلاب اسلامی و ولایت قرار دهد.


وی تصریح کرد: راه برخورد با فتنه دشمنان بصیرت، تقویت غیرت دینی، ولایت مداری، داشتن روحیه انقلابی، قدرت تشخیص درست مردم، هوشیاری فکری و عملی، عمل به موقع و ملازم ولایت بودن و مراقب فریب دنیا بودن است.



حجت الاسلام افشارمنش به شخصیت سردار سلیمانی در سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: معظم له فرمود؛ به شهید حاج قاسم باید به چشم یک مکتب نگاه کرد زیرا مکتب مجموعه ای از جهانبینی و روش های علمی زندگی است و بهترین راه شناخت این سردار شهید بیانات رهبری است.



امام جمعه کهنوج ادامه داد: حاج قاسم، شهید زنده، فردی دارای اجازه شفاعت، چهره بین المللی مقاومت، تربیت شده برجسته مکتب اسلام و امام راحل، شهیدی که خبیث ترین انسان ها به ترور وی افتخار می‌کند، بود و مردمی بودن، تیز هوشی، تحمل زحمت، بی پروا از دشمن، حفظ تقوا و معنویت در دوران دفاع مقدس از صفات بارز ابن شهید است.

  
وی با اشاره به خبر سازی های جعلی اخیر در مورد بیماری مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: جریان تحریف تمرکز خود را بر ۲ محور اصلی توجیه سازی تحریم ظالمانه استکبار و زمینه سازی در بین افکار عمومی برای آمادگی در راستای پذیرش مذاکره با دشمن و گره زدن مشکلات به خارج، قرار داده است.


حجت الاسلام افشارمنش عنوان کرد: وظیفه ما در مقابل تحریف تصویر صحیح، نگاه واقع بینانه بدون ترویج یاس و ناامیدی برای افکار عمومی شود، توانایی و ظرفیت علمی در کنار مشکلات مطرح شود و همه باید بدانیم دشمن امید را هدف قرار داده پس ما باید دشمن را نا امید کنیم.

 
خطیب جمعه کهنوج با اشاره به حمله سایبری به وزار ت خزانه داری، وزارت بازرگانی  و وزارتخانه های ارتباط و اطلاعات داخلی آمریکا، ابراز کرد: این حمله سایبری از هر طرف که باشد نشانگر افول و نا امنی آمریکا است.


وی در خاتمه با توجه به حضور نماینده پنج شهرستان جنوبی در نماز جمعه این هفته ضمن تشکر از حضور ایشان، چند خواسته مردمی را متذکر شد و گفت: خواسته مردم در رابطه با انتقال آب هلیل، لزوم کار کارشناسی در این خصوص است و نیز به ثمر رسیدن بحث تیتانیوم کهنوج و فعال شدن معدن و پیگیری زمین احداث بیمارستان است تا به سرنوشت پادگان ارتش منجر نشود و با توجه به حجم محصولات کشاورزی چاره ای برای حمل نقل و فروش محصولات شوند.

کد خبر 1007604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha