طرح ملی «ایران قوی» فرصتی کم نظیر برای حمایت از جوانان انقلابی

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن گفت: اجرای طرح ملی «ایران قوی»، فرصتی کم نظیر در راستای حمایت از جوانان مؤمن و انقلابی است.

حجت الاسلام و المسلمین «محمد صادق یوسفی مقدم» در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم ضمن تقدیر از دست اندرکاران و برگزارکنندگان رویداد فهما و طرح ملی ایران قوی ابراز داشت: امروزه ما برای مقابله با طرح ها و توطئه های دشمنان در ابعاد مختلف باید از ظرفیت عظیم جوانان مؤمن و انقلابی نهایت استفاده را بکنیم و این موضوع اتفاقاً جزو اصلی ترین مطالبات مقام معظم رهبری از مسئولان و متولیان کشور است.

 

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن وابسته به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: خوشبختانه در پرتو اجرای طرح هایی چون طرح ایران قوی که به همت کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می شود، زمینه ای فراهم خواهد شد که استعدادهای نسل جدید در عرصه های مختلف شناسایی شده و از آن ها در حد امکان حمایت به عمل آید.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی همچنین گفت: از این حیث بنده به سهم خود از بانیان این اقدام ارزشمند تقدیر می کنم و انشاالله که این قبیل حرکت های اُمیدبخش در سال های آینده نیز با قوت هر چه بیشتر ادامه داشته باشد چرا که جامعه ما امروز به خصوص نیاز به برنامه ها و طرح هایی دارد که شوق و انگیزه را در بین نسل جدید برای فعالیت هنری و فرهنگی ایجاد کند.

 

وی تأکید کرد: در زمانه ای زندگی می کنیم که دشمنان ما از صهیونیسم بین الملل گرفته تا کشورهای مرتجع منطقه و غربی ها و آمریکایی های جنایتکار، دست به دست هم داده اند تا حیثیت و هویت جمهوری اسلامی ایران را نابود کنند و در چنین فضایی ما باید با تکیه بر آموزه های ناب دینی و روحیه انقلابی، نسل جوان و پرانگیزه را به میدان آوریم و هوشمندانه با توطئه ها و فتنه های دشمنان به مقابله برخیزیم.

 

یوسفی مقدم افزود: اگر به بیانات و رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری به خوبی دقت کنیم، متوجه می شویم که دکترین رهبران انقلاب ما مبتنی بر تقویت روحیه و اندیشه انقلابی در بین ملت به خصوص نسل جوان است و لذا می بینیم که در کلام امام و رهبری این همه تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت و توانمندی بالایِ جوانان انقلابی شده است.

 

وی گفت: از این حیث ، طرح ها و پروژه های فرهنگی و هنری و رسانه ای که این ظرفیت عظیم را به میدان بیاورد، کمک به جبهه بزرگ انقلاب اسلامی است و لذا ما باید شرایطی را فراهم کنیم که از قابلیت های فراوان نسل جدید در ابعاد و عرصه های مختلف به خوبی بهره برداری شود.

کد خبر 1007608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha