مسدود بودن راه ۳۳ روستای گیلان/ افزون بر ۷۸۰ کیلومتر از راه های استان برف روبی شد

مرادی از برف روبی بیش از ۷۸۰ کیلومتر از راه‌‌های جاده ای گیلان خبرداد و گفت: ۲۶ راهدار خانه ثابت و پنج راهدارخانه سیار در محورهای استان مستقر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «فریبرز مرادی» امروز(شنبه، ۶ دی) در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت گسترده راهداران در جاده‌های برفی و کوهستانی گیلان اظهار کرد: راهداران این اداره کل از ابتدای بارش برف تاکنون در جاده های استان مستقر بوده و در حال خدمات رسانی هستند.

 



مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه ۲۴۷ راهدار در قالب طرح زمستانی از آغاز بارش برف تاکنون در استان فعال هستند گفت: این تعداد راهدار تاکنون بیش از ۷۸۰ کیلومتر از راه‌های جاده‌ای گیلان را برف‌روبی کردند.

 


مرادی اذعان کرد: این ماموران با ۱۵۲دستگاه برف روب و ۷۸دستگاه کمک رسانی برای بازگشایی جاده ها تلاش کردند.

 

وی با بیان اینکه امسال سه هزار تن نمک و هفت هزار تن ماسه برای فصل زمستان تامین و در راهدارخانه های استان ذخیره شده است افزود: ۳۵۰ نوع دستگاه راهداری آماده خدمات رسانی در فصل زمستان هستند.

 

مرادی اذعان کرد: در زمستان امسال ۲۶ راهدار خانه ثابت و پنج راهدارخانه سیار در محورهای استان مستقر هستند.

 

وی از رانندگان خواست هنگام عبور از مناطق برفی تجهیزات ایمنی را به همراه داشته باشند و حتی الامکان از تردد در مناطق کوهستانی و برفی خودداری کنند.

 

مرادی با بیان اینکه در حال حاضر راه روستایی چهار شهرستان گیلان مسدود است اذعان کرد: درحال حاضر ۳۳ راه روستایی شهرستان‌های رودبار، رودسر، سیاهکل و املش به علت بارش برف مسدود است.

 

وی اضافه کرد: در شهرستان املش راه روستاهای رودبار سرا، گرمابسرا، سوئی لک، شهر سمام، تماجان، هلو دشت و باباجان دره بسته است که با تلاش راهداری تا غروب امروز بازگشایی می شود.

 

مرادی اعلام کرد: راه ۱۲ روستای کوهستانی داماش، انبوه، لایه، سنگرود، نوده، گورد، زکابر، چلوانسرا، سیاه دشت بن، اربناب، داماش، چیچال و کرفچال رودبار و همچنین راه‌های دهستان شوئیل در رودسر و راه چند روستا در سیاهکل هم بر اثر بارش برف مسدود است که تا غروب امروز بازگشایی می‌شود.


 

کد خبر 1007676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha