هر موضوعی در ارتباط با سند ۲۰۳۰ در لایحه بودجه ۱۴۰۰ باشد آن را رد می کنیم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی سخنان مبنی بر آوردن آموزش ۲۰۳۰ در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: هر موضوعی در ارتباط با سند ۲۰۳۰ در لایحه بودجه ۱۴۰۰ باشد آن را رد می کنیم.

محمد مهدی زاهدی در گفت  و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به برخی سخنان مبنی بر اعمال سند 2030 در لایحه بودجه 1400 گفت: در لایحه بودجه چنین چیزی به صورت مستقیم نیامده است بلکه به صورت غیر مستقیم کار شده است. دولت در مبانی اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به نام دستگاه های اجرایی چنین مسئله ای را برای 1400 ترسیم کرده است و به چاپ رسانده است. در آن مبانی بر جلد دوم بر بحث مربوط به ارتقای کیفیت عوامل آموزشی و بهبود فعالیت ها، محتوا و خروجی همچین بندی آمده است.

 

 

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آن چیزی که به صورت مستند آمده است «مشارکت فعال در اجرای برنامه ها و تعهدات جهانی به ویژه اهداف توسعه پایدار و آموزش 2030» است که در خود لایحه بودجه این مسئله به صورت مستقیم نیامده است اما در مبانی اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی که دولت تنظیم می کند که به استناد آن لایحه بودجه تنظیم می شود در آنجا آمده است و این مسئله به وضوح عنوان شده است.

 

وی ادامه داد: اگر بحث اجرای سند 2030 در لایحه بودجه ذکر شده است به صورت پنهان است و به صورت آشکار نیست یعنی اینکه واژه سند 2030 در لایحه نیست اما به صورت پنهان ممکن است برنامه های دیگری را داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه ما قبلا در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب کردیم که هر موضوعی که مرتبط با سند 2030 بخواهد در لایحه بودجه باشد آن را رد کنیم. مطمئنا در لایحه بودجه 1400 نیز این مسئله با دقت مورد بررسی قرار می گیرد. در حال حاضر ما ردیف ها را که ممکن است چنین مسئله ای در آن مد نظر قرار گرفته باشد با دقت مورد بررسی قرار می دهیم.

 

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در تبصره ها چنین چیزی نیامده است اگر هم باشد در ردیف هاست که ردیف ها با دقت مورد بررسی قرار می گیرد و اگر چنین مسئله ای باشد آن را رد می کنیم.

 

 

کد خبر 1007700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha