۳۱۹ روستای گلستان در معرض حوادث قرار دارند/ شناسایی واحدهای مسکونی حریم رودخانه ها در سال ۱۴۰۰

حسینی از مجموع ۹۳۳ روستای گلستان، ۳۱۹ روستا در معرض حوادث و مخاطرات طبیعی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدمحمد حسینی» صبح امروز (شنبه 6 دی) به مناسبت روز ملی ایمنی در جمع خبرنگاران گفت: بنیاد مسکن گلستان با توجه به اینکه مسئول بازسازی خسارت های حوادث است، عملیات پیشگیرانه زیادی را در دستور کار دارد و بیش از 4 دهه کار بازسازی مناطق آسیب دیده را انجام داده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: به همت همه دست اندرکاران، بازسازی ها در این مناطق به خوبی مدیریت می شود.

 

وی ادامه داد: استان گلستان به دلیل تهدیدات و مخاطرات طبیعی همچون؛ سیل، زلزله، رانش زمین، سیلاب و غیره جزو 10 استان حادثه خیز کشور محسوب می شود.

 

حسینی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا کنون، بیش از یکصد زمین لرزه در استان گلستان در سامانه زلزله نگاری کشور ثبت شده است و این مسئله ضرورت بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی را بیشتر می کند.

 

وی اظهارداشت: بر اساس سرشماری سال 95، از 933 روستای بالای 20 خانوار استان، 228 هزار واحد مسکونی غیر مقاوم در گلستان وجود دارد که تا پایان سال 98 با پیگیری های همکاران و تخصیص اعتبارات، بخشی از این واحدها مقاوم سازی شده اند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون، یکصد و 10 هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در استان وجود دارد که از ابتدای برنامه چهارم، طرح ویژه نوسازی مسکن روستایی شروع شده است.

 

افزایش 5 برابری اعتبارات نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی بنیاد مسکن گلستان

وی، از افزایش 5 برابری اعتبارات نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی بنیاد مسکن گلستان خبر داد و گفت: این رقم در استان تایید شده است و تا کنون 600 میلیارد تومان تامین اعتبار شده است.

 

حسینی اظهارداشت: با توجه به افزایش اعتبار، مردم برای مشارکت و ساخت واحدهای مسکونی جهت مقابله با حوادث اقدام کنند تا شاهد خسارت در مواقع بحرانی نباشیم.

 

وی گفت: در برنامه هفتم توسعه کشور قرار است تمامی واحدهای بی دوام در استان گلستان بازسازی و مقاوم سازی شوند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان یادآور شد: از مجموع 933 روستای استان، 319 روستای گلستان در معرض حوادث و مخاطرات طبیعی قرار دارند.

 

وی افزود: از این تعداد، 200 روستا در معرض جاری شدن سیلاب و سیل و مابقی در خطر لغزش، فروچاله و غیره قرار دارند.

 

حسینی از آمادگی بنیاد مسکن گلستان برای بازسازی تمامی این روستاها تا سه سال آینده خبر داد و گفت: یکی از برنامه های بنیاد مسکن در سال 1400 شناسایی واحدهای مسکونی حریم رودخانه ها و جابجایی این واحدها است.

 

وی با اشاره به خسارت واحدهای مسکونی در چهار زلزله رخ داده امسال در گلستان، افزود: در این چهار زلزله، یک هزار واحد مسکونی خسارت دیدند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان اظهارداشت: تمامی اعتبار مورد نیاز برای بازسازی این واحدهای مسکونی تامین شده است و هیچ محدودیت و نگرانی برای بازسازی حوادث امسال نداریم.

 

کد خبر 1007762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha