رونمایی از جشنواره ادبی شعر و داستانک نماز و نیایش گلستان

کشمیری گفت: از پوستر جشنواره ادبی شعر و داستانک نماز و نیایش استان گلستان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عادله کشمیری» صبح امروز (شنبه 6 دی) در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ادبی شعر و داستانک نماز و نیایش اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع نماز که پیامبر مکرم فرمودند «نخستین چیزی که از بنده خدا در پیشگاه خداوند سوال می شود از نمازهایش است اگر نماز او نماز پاک و صالحی بود و از هر گونه نا خالصی و کم و کاستی به دور بود سایر اعمالش هم چنین خواهد بود و اگر نمازش نماز پاک و صالح و خالصی نبود در این صورت سایر اعمالش نیز صالح و پاک به حساب نخواهد آمد.»

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان  ادامه داد: اساس و ستون دین نماز است و امیدواریم این جشنواره که به صورت داستانک در نظر گرفته شده بتواند تاثیرگذار باشد.

 

کشمیری بابیان اینکه به دنبال این هستیم جوانان و نوجوانان را با این جشنواره به سمت نماز سوق دهیم، یادآور شد: شرایط به گونه ای شده که دیگر داستان های بلند و رمان مخاطب زیادی ندارند و با گسترش فضای مجازی جوانان و نوجوانان به داستانک ها رویکرد بیشتری نشان دادند.

 

وی بابیان اینکه با این جشنواره باید انگیزه لازم را برای نماز به وجود بیاوریم، تاکید کرد: در طول یک سال اخیر به موضوع نماز توجه ویژه ای شده است و یکی از محورهای جشنواره رضوی و تئاتر موضوع نماز قرار دادیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان  خاطرنشان کرد: جشنواره خوشنویسی نماز و نیایش و همچنین مسابقات خانه قرآنی «برکه برکت» برگزار شده است و  در سطح استان کتاب های مختلفی با موضوع نماز نوشته شده است و از ظرفیت رسانه های دیجیتال و فضای مجازی و ظرفیت کانون های مساجد برای ترویج نماز استفاده شده است.

 

کشمیری تاکید کرد: به لطف خدا در موضوع نماز جزو دستگاه های برتر در استان انتخاب شدیم و امیدواریم اقدامات ما مرضی رضای خدا قرار گیرد.

 

 

کد خبر 1007764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha