جوانگرایی در مدیریت کانون‌های مساجد رونق این پایگاه‌های معنوی را همراه دارد

حجت الاسلام ابراهیمی بر لزوم جوان سازی مساجد در همه ابعاد سخت افزاری و نرم افزاری تاکید کرد و گفت: کانون های مساجد مازندران درصدد جذب مدیران جوان و کارآمد هستند و امید است با اطمینان کردن به جوانان، روح تازه ای به کالبد فرهنگی مساجد دمیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «حسین ابراهیمی» در نشست با حجت الاسلام «رجب نعمتی قرا» سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران به شیوع کرونا و تعطیلی مساجد و برنامه های فرهنگی و قرآنی اشاره و بیان کرد: کاهش حضور مردم در مساجد در طی دوره زمانی شیوع ویروس کرونا سیر صعودی داشته است به این معنا که هر چقدر از زمان آغاز شیوع این ویروس در کشور می گذرد میزان حضور مردم در این خانه های خدا کمتر می شود.

 

امام جمعه شهرستان سوادکوه شمالی با بیان اینکه بیشتر برنامه های حقیقی و حضوری به فضای مجازی کوچ کردند هرچند هیچ تدبیری جایگزین برنامه های حضوری مساجد نمی شود، خاطرنشان کرد: بهترین راه گلچین کردن کانال‌ها و شبکه های اجتماعی مهم است اینکه خروجی موثر داشته باشد، کیفیت برنامه‌ها و مشوق‌ها در این زمینه تاثیرگذار است، اگر بخواهیم برنامه‌های فضای واقعی را در مجازی بیاوریم سخت است.

 

وی به فعالیت برخی از کانون های فرهنگی هنری مساجد در ایام کرونایی و تعطیلی برنامه های فرهنگی و دینی که منجر به تجمع مردم می شود اشاره کرد و گفت: مدیران مسئول کانون های مساجد بایستی با محوریت ائمه جماعات در این پایگاه های دینی فعالیت کنند و انتظارات و خواسته های خود را با ارائه یک کاربرگ به ائمه جماعات برسانند تا بگویند کدام کار را انجام می‌دهند در این زمینه باید توجه جدی شود، برای ادامه درست مسیر، الگوبرداری از برخی مساجد هم موثر است‌.

 

حجت الاسلام ابراهیمی عنوان کرد: متاسفانه شاهد موازی کاری هستیم، مسجد به‌عنوان یک کانون توجه با یک سری برنامه‌ها توسط هر نهاد به‌گونه‌ای خاص مدیریت می‌شود که نیاز به تعامل و همکاری ما ائمه جماعات دارد برای پیشبرد این هدف نیاز به امضای تفاهم‌نامه است تا حرف و عمل یکی باشد.

 

وی اضافه کرد: تحقق فرمایش مقام معظم رهبری پیرامون مسجد یا همان قرارگاه فرهنگی یک سری ملزومات نیاز دارد فرمانده قرارگاه باید امام جماعت مسجد باشد ولی عملا شاهد این اتفاق نیستیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با تاکید بر فرموده دیگر مقام معظم رهبری یادآور شد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در توجه به بحث مطلوب جوانگرایی می‌توانند موثر باشند، سپاه در این بحث پیشگام شد ولی بعد فشارهای زیادی وارد کردند شورای سیاستگذاری اعلام کرد ائمه جمعه بالای ۶۵ سال را بازنشسته خواهند کرد ولی بعد صورت نگرفت، مهم این است که جوانان در میدان باشند.

 

وی با بیان اینکه لزوم جوان سازی مساجد استان در همه ابعاد سخت افزاری و نرم افزاری احساس می شود، افزود: با اطمینان کردن به جوانان، شور، امید و روح تازه ای به کالبد فرهنگی مساجد استان دمیده می شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: در استان مازندران بزرگی را به سن و سال می‌دانیم که مشکل ایجاد می‌کند، باید به این مسائل توجه کنیم، اگر یک جایی کار جلو نمی‌رود باید با هم افزایی و استفاده از فکر پیش ببریم.

 

 

کد خبر 1007819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha