به لحاظ باورهای دینی بانوان جایگاه والایی در جامعه دارند

غلامی گفت: به لحاظ باورهای دینی که در اسلام داشته ایم بانوان جایگاه ویژه و والایی داشته اند و هیچ زمانی برهه تاریکی برای برخورد و تعامل با خانم ها در کشور نداریم

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری شبستان، «منصور غلامی»، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جشنواره زن و علم که در دانشگاه شهید بهشتی به صورت حضوری و همچنین آنلاین برگزار شد، گفت: در کشوری زندگی می کنیم که زنان به لحاظ تاریخی و فرهنگی جایگاه ویژه ای داشته اند.

 

وی افزود: به لحاظ باورهای دینی که در اسلام داشته ایم بانوان جایگاه ویژه و والایی داشته اند و هیچ زمانی برهه تاریکی برای برخورد و تعامل با خانم ها در کشور نداریم و آنچه بوده همیشه احترام و عزت به خانم ها بوده است. جایگاه زنان به لحاظ فرهنگی و اجتماعی در کشور بالا بوده است.

 

غلامی بیان کرد: در زمان انفجار دانش در دنیا قرار گرفته ایم که علم، دانش و فناوری در همه دنیا مبنای توسعه، قدرت و توانمندی است. علم به معنای دانایی، ایجاد کننده و اقتدار است که در همه جوامع به آن توجه می شود.

 

وی ادامه داد: بانوان به لحاظ عنوان عمومی نیمی از جمعیت هر کشور هستند و ظرفیت ارزشمندی در به دست آوردن اقتدار و دانایی و اثرگذاری در توسعه پایدار دارند. خانم ها و بانوان نقش های متنوعی است و گاهی از برخی از این نقش ها همانند خانواده و تربیت فرزند غفلت می کنیم.

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ظرفیت های خوبی در حوزه علم و فناوری برای حضور زنان فراهم شده است که حضور خوبی نیز داشته اند و 50 درصد دانشجویان ما خانم ها هستند و در برخی رشته ها 90 درصد حضور را بانوان دارند. در بین اعضای هیئت علمی طبق آخرین آمار 33 درصد اعضا بانوان هستند و در هفت سال گذشته 29 درصد جذب ها از خانم ها بوده است.

 

غلامی بیان کرد: این نشان می دهد یک حرکت رو به رشد برای حضور خانم ها در جایگاه علم و فناوری اتفاق افتاده است و قطعا همه بانوان در کنار این فعالیت های علم و فناوری مسئولیت های دیگر اجتماعی را هم دارند و به خوبی انجام می دهند.

 

کد خبر 1007844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha