۶۳ برنامه به نیت سن شهید سلیمانی توسط دستگاه قضایی در کرمان برگزار می شود

رئیس دادگستری کل استان کرمان گفت: ۶۳ برنامه در درون دستگاه قضایی استان پیش بینی شده که اهدای خون ۶۳ قاضی، ۶۳ ختم قرآن کریم و آزادسازی ۶۳ زندانی از جمله برنامه ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، یدالله موحد شنبه (6 دی) در نشست ستاد دیه استان با موضوع «آزادی 63 زندانی جرائم مالی و غیرعمد» ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: برای هفته مقاومت و گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، دستگاه قضایی خود را مدیون این شهید عزیز می داند و وظیفه دارد هر آنچه که در توان دارد در راستای مکتب حاج قاسم به کار بگیرد و امیدواریم بتوانیم بخشی از دینی که داریم را ادا کنیم.

 

 

 

رئیس دادگستری کل استان کرمان بیان کرد: 63 برنامه در درون دستگاه قضایی استان پیش بینی کردیم و همه برنامه ها خوب است و جنبه خیرخواهانه دارد؛ چه از برنامه اهدای خون 63 قاضی، 63 کارمند، 63 عضو شورای حل اختلاف تا 63 ختم قرآن کریم که بین کارکنان دستگاه قضایی در سطح استان تقسیم شده است.

 

 

وی ادامه داد: یکی از برنامه ها، بحث آزادسازی 63 زندانی جرائم غیرعمد است که در قالب برنامه های ستاد اجرا می شود و با همکاری ستاد دیه و سایر دستگاه ها انجام خواهد شد و زمینه آن فراهم شده و امیدواریم که تحقق پیدا کند.

 

 

 

موحد در ادامه اظهار کرد: 63 سری جهیزیه برای خانواده زندانیان و همچنین هزار و 335 بسته معیشتی نیز در این ایام تدارک دیده شده که با همکاری خیرین بخش اعظم آن آماده شده و توزیع می شود.

 

 

وی افزود: 63 خانه زندانیان را قرار شده گروه های جهادی بسیج حقوقدانان دنبال کنند که 63 خانه زندانی بی بضاعت را تکمیل و تعمیر کنیم و این زمینه فراهم شده و هماهنگی لازم انجام شده و برنامه ها خیلی متنوع است و فضای رسانه ای هم باید پوشش دهد.

 

 

 

رئیس دادگستری کل استان کرمان گفت: به لطف وجود حاج قاسم امروز همه نهادها از جمله نهادهای مردمی ورود پیدا کرده و برنامه هایی تدارک دیدند که برگزار می شود لذا از اینکه همه حسن نیت داشته و تلاش دارند و کار می کنند سپاسگزاری می کنیم.

 

 

 

موحد ادامه داد: در بحث آزاد سازی زندانیان برای کمک های مردمی باید بیشتر تلاش شود زیرا بالاخره این جریانی است که از اول تاریخ بشریت بوده و در فرهنگ دینی و ملی ما، دستگیری از انسان دربند گرفتار نهادینه شده است و چیزی نیست که مخصوص یک مقطعی باشد.

 

 

وی اظهار کرد: آزادی زندانیان یک سنت حسنه است که از قدیم در جامعه بوده است؛ اگر یک آدم در بازار ورشکست می شد، بازاریان دور هم جمع می شدند و گلریزان برگزار می کردند تا آن آدم را از آن فلاکت نجات دهند و تنها زندانیان هم نیست الان خیلی از افراد خارج از زندان با کمک خیرین است که می تواند وارد زندان نشود و این در بطن جامعه جریان دارد لذا خواهش داریم با قوت بیشتر این سنت حسنه را دنبال کنند و تبلیغ کنیم که یک کار ماندگار باشد که ثمرات و برکات آن بماند.

 

 

رئیس دادگستری کل استان کرمان افزود: آزادی این 63 نفر زندانی با همکاری مجموعه های مختلف است و همچنین ورود بسیج برای کمک به ستاد دیه بسیار پربرکت بوده که یک تجربه شیرین درهفته بسیج داریم که اثربخش بوده است.

 

 

 

وی با بیان اینکه تلاش هایی که در اقصی نقاط کشور صورت گرفته شروع یک کار خیرخواهانه و ملی است، ادامه داد: از هفته بسیج در بحث آزادسازی زندانیان سپاه و بسیج وارد شده و همکاری خوبی داشتند که ادامه هم دارد لذا این یک اقدام خیرخواهانه است که روز به روز تقویت می شود و برای نظام جمهوری اسلامی و ملت ما پر برکت است.

کد خبر 1007851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha