ارائه خدمات رایگان سلامت روان به خانواده در شهرستان شیراز

همت گفت: فرمانداری شهرستان شیراز به عنوان دبیرخانه‌ طرح ملی «سامان» و با همکاری استانداری فارس و دانشگاه علوم پزشکی به ارائه خدمات رایگان سلامت روان به خانواده های شهرستان شیراز در بحران کرونا می پردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سارا همت»، امروز (شنبه 6 دی) با اشاره به اهمیت تامین سلامت روانی و اجتماعی در بحران کرونا به خبرنگاران گفت: بررسی ها نشان داده است که نیاز به خدمات سلامت روان در این شرایط برای افراد از 25 به 60 درصد افزایش یافته است.

مشاور فرماندار و مسئول امور زنان و خانواده فرمانداری شیراز افزود: به همین دلیل فرمانداری شیراز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و راهبری امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس قصد دارند طرح ملی «سامان» با هدف یکپارچه ‌سازی خدمات اجتماعی به صورت رایگان را به اجرا درآورند.

وی اضافه کرد: این طرح ملی از ابتدای دی جاری در شهرستان شیراز با هدف سامان دهی رایگان خدمات سلامت روان آغاز شده است که در سه بسته پایه، تخصصی و اقدام جامعه به اجرا درخواهد آمد.

همت با اشاره به بسته پایه بیان کرد: در این مرحله به درمان موارد خفیف و ارائه مشاوره های کوتاه و پیشگیرانه به محله ها پرداخته می شود و مواردی که به حمایت و درمان بیشتر نیاز داشته باشند به مراکز سلامت روان «جامعه نگر» ارجاع داده خواهند شد.

وی ادامه داد: در مراکز سلامت روان «جامعه نگر» به بیماران دارای اختلالات شدید روانی با حضور روانپزشک، روانشناس، مددکار اجتماعی و درمانگر درمان‌های دارویی و ... خدمات ارائه می شود.

مسئول امور زنان و خانواده فرمانداری شیراز تاکید کرد: دبیرخانه‌ طرح «سامان» در فرمانداری شهرستان شیراز با نام «اقدام جامعه» در مدیریت خواهد شد.

کد خبر 1007970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha