مدیر نظام جمهوری اسلامی باید جلودار مقابله با کرونا و قائل به نظم باشد

کلانتری با اشاره به اینکه مدیر نظام جمهوری اسلامی باید جلودار مقابله با کرونا و قائل به نظم باشد، گفت: با دستگاه‌ های اداری کوچک ترین تعارفی نداریم و هر دستگاهی تساهل داشته باشد، برخورد می ‌کنیم،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» امروز (۶ دی ماه) در یکصد و یازدهمین نشست استانی ستاد مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا با بیان اینکه دو شهرستان بویراحمد و کهگیلویه وضعیت خطرناکی دارند، اظهار کرد: اعمال محدودیت ترددها از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در شهرستان‌ های با وضعیت زرد و نارنجی اجرا می‌ شود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: این محدودیت‌ها به طور جدی‌ تر در شهرستان‌ های بویراحمد و کهگیلویه اعمال خواهد شد.
 

وی با بیان اینکه علت ۵۱ درصد مبتلایان به کووید-۱۹ دورهمی ها است، ابراز داشت: دورهمی ها و تجمع‌ های غیرضرور عامل اصلی شیوع کرونا بوده و خانواده ها باید از این مسئله پرهیز کنید.
 

کلانتری پایداری و تثبیت وضع موجود را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: ورودی به بخش بستری نباید افزایش پیدا کند.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بعد از ۱۰ ماه روز گذشته در استان یک روز بدون بستری بود و این مهم باید ادامه داشته باشد و پایداری وضع موجود نیاز به اهتمام جدی دارد.
 

وی یادآور شد: اگر همت همه دستگاه‌ ها نبود، این توفیق مهم را نداشتیم و اگر تلاش‌ های رسانه های گروهی و صدا و سیما نبود، مشکلات بیشتر بود و همچنین در شهرستان‌ها فرمانداران عملکرد خوبی از خود نشان دادند.
 

کلانتری ادامه داد: مراقب باشیم این توفیقات ما را فریب ندهد، قدرشناسی من بیش از همه از مردم استان و اقشار و اصناف مختلف است که به خوبی رعایت کردند و دیگران را هم به رعایت کردن دعوت کردند.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به استحضار مردم استان می ‌رسانم که این دستاورد متعلق به مقطعی خاص است که رعایت کردیم، چرا که هنوز کرونا حضور و وجود دارد.
 

وی تاکید کرد: اگر رعایت نکنیم به اوضاع هفته‌های پیش باز خواهیم گشت و چه بسا که پر آسیب‌ تر باشد و از امروز کار ما سخت ‌تر می ‌شود، چون وارد زمستان شده‌ایم و مردم در محیط‌های دربسته و یا بدون تهویه هستند و خطر شیوع بیشتر می ‌شود.
 

کلانتری اضافه کرد: آمارها نشان می ‌دهد تلاش‌ های بسیاری انجام گرفته تا به این شرایط برسیم و اگر کار نکنیم، زحمات بر باد می ‌رود و بخش‌های اصلی کار باقی مانده لذا نباید بی‌توجهی کرد.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اجرای طرح «شهید سلیمانی» را مهم دانست و اظهار کرد: در این زمینه همه دستگاه‌ های مرتبط کار می ‌کنند و در همه بخش‌ها حرکت جدی راه افتاده و استان ما جز استان‌های موفق است.
 

وی با اشاره به اینکه در زمینه اجرای این طرح در آغاز راه هستیم و تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم، تاکید کرد: باید دغدغه ها در مورد برخی مکان‌ها رفع شود و در قالب این  طرح موضوع جمعه بازار، صنف طلا فروشان و آرامستان ها را در دستور کار قرار دهند.
 

کلانتری با اشاره به اینکه مدیر نظام جمهوری اسلامی باید جلودار مقابله با کرونا و قائل به نظم باشد، گفت: با دستگاه‌ های اداری کوچک ترین تعارفی نداریم و هر دستگاهی تساهل داشته باشد، برخورد می ‌کنیم،
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه هیچ تجمعی بدون رعایت دستورالعمل در استان نباید اجرا شود، اضافه کرد: وضعیت مطلوب ما وضعیت سبز است و باید به دنبال این هدف باشیم که زندگی به حالت عادی برگردد.
 

وی خاطرنشان کرد: شرایط سختی را گذرانده‌ایم و اگر تلاش نکنیم و رعایت نشود، در این زمستان سرد باید منتظر تلفات باشیم.
 

کلانتری اظهار کرد: هم اکنون دو شهرستان پر خطر بویراحمد و کهگیلویه را داریم که باید تدابیری برای آنها اندیشیده شود؛ ضمن اینکه تمام شهرستان‌های زرد هم محدودیت‌های کنترلی ۲۱ تا ۴ صبح را خواهیم داشت.

کد خبر 1007976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha