تشییع نمادین پیکر«حضرت زهرا(ع)» به مناسبت آغاز ایام فاطمیه در بصره

مردم بصره به مناسبت آغاز ایام فاطمیه مراسم تشییع نمادین پیکر حضرت زهرا(ع) را برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از النعیم نیوز، همزمان با آغاز ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا(ع)، راهپیمایی بزرگ«فاطمیه» به عنوان مراسم تشییع نمادین پیکر حضرت زهرا(ع) صبح امروز(شنبه ششم دی 1399) در بصره از منطقه الکزیزه به سمت مصلای الامامین العسکریین(ع) برگزار شد.

 

در این راهپیمایی شخصیت های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی عراق و صدها نفر از عراقی های استان میسان و بصره برای تشییع نمادین پیکر حضرت زهرا شرکت کردند.

این راهپیمایی بیانگر حزن و اندوه برای این مصیبت بزرگ است که دشمنان خدا و رسولش(ص) انجام دادند.

این تشییع نمادین هرساله با حضور عاشقان و دوستداران اهل بیت(ع) برگزار می شود تا بیانگر وفاداری مومنان به حضرت زهرا(ع) و بیان مظلومیت این بانوی بزرگ اسلام باشد.

 

در همین حال، پرچم عزاداری فاطمی که شعار «لبیک یا زهرا» روی آن نوشته شده است، به مناسبت آغاز ایام فاطمیه در خیابان التربیة در بصره برافراشته شد.

گفتنی است، تاریخ مشخصی برای سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)وجود ندارد، به همین دلیل مومنان هرساله به برپایی سالروز شهادت ایشان با اختلاف روایت ها اقدام می کنند و از آنجایی که در روایات شیعه دو تاریخ برای درگذشت فاطمه زهرا وجود دارد، ایام فاطمیّه یا ایام وفات فاطمه زهرا به فاصله بین این دو تاریخ یعنی ۱۳ جمادی‌الاول تا ۳ جمادی‌الثانی «سوگواری فاطمیه» اطلاق می شود.

کد خبر 1008009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha