توضیحات شرکت برق گلستان درباره خاموشی های روز گذشته/در حال حاضر برق هیچ منطقه ای قطع نیست

قائمی گفت: بارش باران و برف و همچنین وزش باد شدید در روز گذشته موجب افتادگی تیر شبکه متوسط در مراوه تپه و قطع سیم های برق و قطعی ۲۷ فیدر شد که با تلاش همکاران ما برق استان پایدار شده است.

«بهرام قائمی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: براساس اخطاریه هواشناسی و صدور هشدار نارنجی وقوع شرایط نامساعد جوی در روزهای پایانی هفته نخست دی ماه تمامی اکیپ ها و پرسنل بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان در آماده باش کامل قرار داشتند.

 

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع  برق گلستان ادامه داد: شدت بارش برف و باران در عصر روز گذشته(جمعه 5 دی) به میزانی بود که در زمان بسیار کوتاهی تمامی شبکه های نوار جنوبی استان را در بر گرفته بود و این امر منجر به مشکلات زیادی برای همکاران ما شد.

 

قائمی افزود: در ابتدای ریزش برف در مناطق جنوبی استان 13 فیدر به طور همزمان از مدار خارج شدند و با اعزام اکیپ های عملیاتی مشکل هشت فیدر در دقایق اولیه برطرف شد و بخش اعظمی از شبکه پنج فیدر باقی مانده نیز در مدت زمان کوتاهی برق دار شدند.

 

وی افزود: به دلیل بارش سنگین برف راه های ارتباطی با نقاط آسیب دیده شبکه مسدود شده بود و اکیپ های عملیاتی قادر به پشروی نبودند و با هماهنگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خودروهای سنگین جهت بازگشایی معابر به مناطق مربوطه در سطح استان اعزام شدند.

 

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع  برق گلستان یادآور شد: همچنین در شهرستان مراوه تپه به دلیل بارش برف و وزش شدید باد با سرعت بیش از 95 کیلومتر شاهد افتادگی تیر شبکه فشار متوسط برق بودیم.

 

قائمی بیان کرد: بارش برف سنگین و  سقوط درختان نیز باعث قطعی شبکه و پارگی سیم در مناطق روستایی شده بود و در روز گذشته برق 18 روستا به این دلیل در استان قطع شد که 14 روستا در همان روز جمعه و برق چهار روستا نیز در صبح روز شنبه برقرار شد و در حال حاضر هیچ خاموشی در سطح استان وجود ندارد.

 

وی گفت: به دنبال بروز شرایط نامساعد جوی 27 مورد قطع فیدر فشار متوسط با دو هزار و 676 دقیقه و 34.70 مگاوات ساعت انرژی توزیع نشده اتفاق افتاد که با تلاش همکاران حوزه تعمیرات 20 کیلوولت برق با توان 476 نفر ساعت در شبکه پایدار شده و تمامی خاموشی ها برطرف شده است.

 

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق گلستان تصریح کرد: در شبکه فشار ضعیف 129 مورد خاموشی با هشت هزار و 524 دقیقه و 1.4 مگاوات ساعت انرژی توزیع نشده اتفاق افتاده که با تلاش همکاران حوزه اتفاقات شبکه برق با توان 516 نفر ساعت شبکه برق پایدار شده و تمامی خاموشی ها برطرف شده است.

 

 

کد خبر 1008012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha