پیشرفت ۲۷ درصدی پروژه نیروگاه دوکوهه اندیمشک

جهانگیری از پیشرفت ۲۷ درصدی پروژه نیروگاه دوکوهه اندیمشک خبر داد و گفت: روند اجرای امور مربوطه به صورت مستمر پیگیری می‌شود و انتظار می‌رود با حمایت مضاعف از این طرح، شاهد جهش بیشتری در روند امور آن باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «پیمان جهانگیری» امروز (شنبه ۶ دی) در نشست بررسی مسائل و نیازهای نیروگاه دوکوهه اندیمشک، با بیان اینکه در شهرستان اندیمشک طرح‌های قابل توجهی در دست اجرا است اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌‌های ما تسریع در روند تحقق نیروگاه دوکوهه به عنوان یک پروژه بزرگ اقتصادی است تا اندیمشک و استان خوزستان از مزایای آن بهره‌مند شوند.

 

فرماندار اندیمشک از پیشرفت ۲۷ درصدی پروژه نیروگاه دوکوهه اندیمشک خبر داد و افزود: روند اجرای امور مربوطه به صورت مستمر پیگیری می‌شود و انتظار می‌رود با حمایت مضاعف از این طرح، شاهد جهش بیشتری در روند امور آن باشیم.

 

وی ظرفیت اسمی نیروگاه دوکوهه را ۴۵۱ مگاوات دانست و اذعان کرد: با تحقق این طرح فرصت‌های متعدد شغلی برای شهروندان جویای کار ایجاد می‌شود.

 

جهانگیری با تاکید بر ضرورت استفاده از نیروهای بومی در این طرح تصریح کرد: این موضوع مطالبه مردم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

 

«فریدون حسنوند» نیز در خصوص اهمیت این پروژه عنوان کرد: وجود این پروژه‌ها در منطقه سبب تقویت زیرساخت‌ها در زمینه صادرات برای کشورهای همسایه و کمک به جذب سرمایه‌گذار در استان خوزستان و منطقه می‌شود.

 

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: توسعه این نمونه از طرح‌ها برای اشتغالزایی نقش مهمی دارد و لازم است با حمایت و توسعه پروژه‌هایی نظیر این نیروگاه برای ایجاد فرصت شغلی تلاش شود.

 

وی ادامه داد: تامین برق پایدار در شرایط گرمای تابستان از دیگر مزایای نیروگاه دوکوهه است که همواره این موضوع دغدغه مسئولان وزارت نیرو بوده که مبادا استان خوزستان به علت شرایط گرما دچار چالش شود.

 

حسنوند اضافه کرد: در این شرایط اقتصادی و به‌رغم تحریم‌ها، این کار متوقف نشده و امید است با سرعت مضاعف شاهد تحقق سایر مراحل پروژه باشیم.

 

وی افزود: در جلسات متعدد برای تسریع در روند طرح پیگیری شده است و اگر فازهای اول و دوم آن سریع‌تر انجام شود، سایر مراحل هم با جدیت پیگیری می‌شوند.

 

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شهرستان اندیمشک از نیروهای توانمند، متخصص و تحصیل‌کرده برخوردار است و استفاده از این نیروهای جوان و متعهد و دارای شرایط مناسب علمی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

همچنین «محسن طرزطلب» مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق حرارتی ایران برای تسریع در روند تحقق این گام بزرگ اقتصادی قول مساعد داد و یاد آور شد: برای تسریع در روند تکمیل این گام بزرگ اقتصادی برنامه‌ریزی شده است.

 

کد خبر 1008028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha