۱۱ شهرستان در خراسان رضوی وضعیت نارنجی دارند

معتمدیان گفت:بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۲ شهرستان استان در وضعیت زرد و تنها ۱۱ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند که نشان از روند کاهش میزان ابتلا، بستری و همچنین کاهش فوتی ها در سطح استان دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد صادق معتمدیان» عصر(۶ دی) در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان گفت: با همراهی بسیار خوب مردم عزیز استان در رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی، تلاش‌های طاقت فرسای کادر بهداشت و درمان و همراهی همه دست‌اندرکاران از جمله نیروی انتظامی و بسیج با محدودیت‌های یک ماه اخیر، استان در حال حاضر در شرایط مطلوب قرار دارد.

 

استاندار خراسان رضوی افزود: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۲ شهرستان استان در وضعیت زرد و تنها ۱۱ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند که نشان از روند کاهش میزان ابتلاء، بستری و همچنین کاهش فوتی‌ها در سطح استان دارد.

 

وی در همین راستا ادامه داد: اجرای محدودیت‌های اخیر باعث شده که ۲۲۰ مورد ابتلاء روزانه در پیک سوم در حال حاضر به ۱۴۴ نفر، ۲ هزار و۱۳۲ نفر بستری به ۷۶۳ نفر و فوتی‌ها از ۶۱ نفر به ۱۸ نفر برسد که تلاش می‌کنیم این عدد را به صفر برسانیم.

 

معتمدیان با تاکید بر استمرار عدم حضور مردم در اجتماعات، مراسمات و دورهمی‌های خانوادگی بیان کرد: از مردم می‌خواهیم مثل قبل، همراهی لازم را با متولیان بهداشت و درمان استان داشته و به توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی عمل کنند تا روند کاهشی، مدیریت و مهار بیماری را در استان ادامه بدهیم.

 

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اگر از موضوع مهمی مثل حضور در اجتماعات غفلت شود، زحمات شبانه روزی کادر درمان به هدر خواهد رفت، لذا باید این روند را مدیریت کنیم تا شرایط به روند عادی برگردد، در خصوص حضور مردم در بازارها و پاساژهای بزرگ گزارشاتی وجود دارد که در این خصوص لازم است از ظرفیت اتاق اصناف و همچنین بسیح اصناف در راستای کاهش دغدغه‌ها استفاده شود.

 

وی اضافه کرد: امروز در ستاد ملی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا به ریاست رئیس جمهور تصمیم گرفته شد، تا اطلاع ثانوی محدودیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد در سطح شهرستان‌های زرد هم اجرایی بشود.

 

معتمدیان در خصوص تامین نیازهای آموزشی دانش آموزان در دوران کرونا گفت: یکی از ظرفیت‌هایی که می‌تواند بخشی از مشکلات آموزشی دانش آموزان در مناطق محروم را کاهش دهد، استفاده از ظرفیت صدا و سیما در مناطق روستایی است.

 

استاندار خراسان رضوی افزود: در تامین تبلت برای دانش آموزانی که جزء اقشار آسیب پذیر هستند می‌توان از طریق نهادهای حمایتی و یا اختصاص تسهیلات قرض الحسنه بخشی از مشکلات را برطرف کرد.

کد خبر 1008091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha